|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modern Mantık I |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE116 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sembolik dil ve işaretlerle işlem yapar Önerme ve çıkarımların tutarlı ya da geçerli olup olmadıklarına karar verir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FGE111 Klasik Mantık
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern mantıktaki yeni eğilimleri ve mantık teoremlerini ve sembollerini irdelemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Klasik mantığın sınıf-üye ilişkisine dayanarak oluşturduğu basit önermeler ve bunlarla yapılan doğru akıl yürütme şekli kıyas, düşünmenin tamamını vermemektedir. Günlük dilin çok anlamlılığının arındırılıp, sembolik dilin objektifliğine ve tek anlamlılığına götürme amacı güdülmektedir. Modern mantık birçok mantıkları içermektedir. Önermeler mantığı, çözümleyici çizelge kuralları ele alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-201 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Semiotik ve Dil : Dilin Çeşitli Kullanımları |
Yok |
Anlatım-tartışma |
|
2 |
Semiotiğin Ana kavramları |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Önermeler Mantığı: Önerme ve yapısı |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-tartışma |
|
4 |
Eklemlerin Fonksiyonları |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
5 |
Doğruluk Değeri Analizi: Karma Doğruluk Çizelgeleri |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
6 |
Geçerlilik ve Tutarlılık Denetlemesi |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
7 |
Eşdeğerlilik ve Uygulamaları |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sadeleştirme Kanunları |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
10 |
Quine metodu |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
11 |
Dönüştürme kanunları |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Alıştırma Örnekleri |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
13 |
Bir Tam-Deyimin Dönüştürülmüş Biçimleri |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
14 |
Dağıtıcılık |
Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek |
Anlatım-problem çözme |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Genel çalışma |
Etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
H.Batuhan-T.Grünberg; Modern Mantık; ODTÜ Fen-Edebiyat Fak.Y. Ankara, 1970
-Yıldırım, Cemal, (1976), Mantık El Kitabı, İstanbul: Gerçek Yayınevi.
-Özlem, Doğan, (1999), Mantık, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
-Çüçen, Kadir, (1999), Mantık, Bursa: Asa Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
-Löringhoff, Freytag, (1973), Mantık , İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
3 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
2 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
3 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
3 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
3 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
3 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
3 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|