|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Program Geliştirme Ve Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
E 431 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlarını açıklar Programın temel ögelerini hatırlar Program türlerini açıklar Program geliştirmenin bilimsel temellerini örneklerle açıklar. Eğitim programlarında tasarım yaklaşımlarını açıklar. Program geliştirmede planlama aşamalarını hatırlar Hedef alanlarını ve düzeylerini açıklar. Program geliştirmede içerik tasarlama modellerini açıklar. Eğitim durumlarını açıklar Öğretimi planlama ilkelerini açıklar Plan hazırlama aşamalarını açıklar Program değerlendirme yaklaşımlarını açıklar Öğretim stratejilerini açıklar Öğretimde yeni yaklaşımları açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim programları ile ilgili temel kavramlar, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve program ve öğretim ilişkisi hakkında bir bakış açısı geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, öğretim planlarının geliştirilmesi ve öğretim stratejileri ve yeni yaklaşımlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Program geliştirmede temel kavramlar |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
2 |
Programın temel ögeleri
|
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
3 |
Program türleri
|
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
4 |
Program geliştirmenin kuramsal temelleri
|
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
5 |
Program tasarımı yaklaşımları |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
6 |
Program geliştirmeyi planlama |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
7 |
ara sınav |
sınava hazırlanma |
yok |
|
8 |
Öğretim programında hedefler |
ev ödevi |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
9 |
Öğretim programında içerik
|
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
10 |
Eğitim durumları
|
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
11 |
Programın değerlendirilmesi
|
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
12 |
Öğretim sürecini planlama
|
Bireysel olarak ders planı hazırlama |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
13 |
Öğretim stratejiler |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
14 |
Öğretimde yeni yaklaşımlar |
araştırma ödevi |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
yok |
anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
sınava hazırlanma |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demirel, Özcan. (2008). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Özçelik, D. A. (1987) Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Eğitim Yay.8
Ertürk, S. (1973) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları :
Varış,F. (1979) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yay, 53
Küçükahmet L. (2001). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Nobel Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
0 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
0 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
1 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
3 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
0 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
2 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
2 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
0 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
0 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
3 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
0 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
0 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 107 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|