Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rapid Prototyping in M.E.

Dersin Kodu : MK-581

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 3 Boyutlu tasarım programları ile parça tasarlayabilir
Hızlı prototipleme teknolojisinin aşamalarını bilir
Farklı hızlı prototipleme teknolojilerini bilir
3 boyutlu CAD verilerinden direk olarak fiziksel modeller üretebilir
Üretilen fiziksel modelleri analiz edebilir ve son işlemlerini yapabilir
Hızlı prototipleme teknolojilerinin uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar ortamında hazırlanan üç boyutlu CAD çizimlerden direk olarak elle tutulur fiziksel modellerin nasıl üretildiğini, farklı hızlı prototipleme teknoloji ve malzemelerini ve uygulama alanlarını öğrenmek

Dersin İçeriği : Hızlı prototipleme teknolojisine giriş Hızlı prototipleme teknolojileri işlem aşamaları Farklı HP teknolojileri ve uygulama alanları Harç Yığma - Sıvayarak (FDM) HP ve uygulama alanları Toz bağlama - Isıtarak ( SLS ) ve uygulama alanları Işıkla Kür - Tarayarak ( SLA ) ve uygulama alanları Harç Yığma - Püskürterek ( Polyjet ) ve uygulama alanları 3 D verisinden FDM ile parça üretme (Lab. Çalışması) Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde HP teknolojileri Medikal ve otomotiv sanayiinde uygulama alanları HP teknolojileri ile direkt imalat

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar,


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hızlı prototipleme teknolojisine giriş Düz anlatım, tartışma
2 Hızlı prototipleme teknolojileri işlem aşamaları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Hızlı prototipleme teknolojileri işlem aşamaları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Farklı HP teknolojileri ve uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Harç Yığma - Sıvayarak (FDM) HP ve uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Toz bağlama - Isıtarak ( SLS ) ve uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Işıkla Kür - Tarayarak ( SLA ) ve uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Harç Yığma - Püskürterek ( Polyjet ) ve uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
9 3 D verisinden FDM ile parça üretme (Lab. Çalışması) Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Arasınav Ödev, Proje
11 3 D verisinden FDM ile parça üretme (Lab. Çalışması) Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde HP teknolojileri Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde HP teknolojileri Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Medikal ve otomotiv sanayiinde uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Medikal ve otomotiv sanayiinde uygulama alanları Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 HP teknolojileri ile direkt imalat Ödev, Proje Düz anlatım, tartışma, gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Principles of Computer Automated Fabrication, Jerome L. Johnson, Palatino Press, Inc., 1994, ISBN 0-9618005-3-4.
 Rapid Automated Prototyping: An Introduction, Lamont Wood, Industrial Press, 1993, ISBN 0-8311-3047-4.
 Solid Freeform Manufacturing, Detlef Kochan, Elsevier Science Publisher B.V, 1993, ISBN 0-444-89652-X.
 Rapid Prototyping Systems: Fast Track to Product Realization, Larry Binstock, Society of Manufacturing Engineers, 1994, ISBN 0-87263-454-X.
 Stereolithography and Other RP&M Technologies: From Rapid Prototyping to Rapid Tooling, Paul F. Jacobs, Society of Manufacturing Engineers, 1996, ISBN 0-87263-467-1.
Diğer Kaynaklar  Automated Fabrication: Improving Productivity in Manufacturing, Marshall Burns, Prentice Hall, 1993, ISBN 0-13-119462-3


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 12 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 2
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 4
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 2 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6