|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rapid Prototyping in M.E. |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-581 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
3 Boyutlu tasarım programları ile parça tasarlayabilir Hızlı prototipleme teknolojisinin aşamalarını bilir Farklı hızlı prototipleme teknolojilerini bilir 3 boyutlu CAD verilerinden direk olarak fiziksel modeller üretebilir Üretilen fiziksel modelleri analiz edebilir ve son işlemlerini yapabilir Hızlı prototipleme teknolojilerinin uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar ortamında hazırlanan üç boyutlu CAD çizimlerden direk olarak elle tutulur fiziksel modellerin nasıl üretildiğini, farklı hızlı prototipleme teknoloji ve malzemelerini ve uygulama alanlarını öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hızlı prototipleme teknolojisine giriş
Hızlı prototipleme teknolojileri işlem aşamaları
Farklı HP teknolojileri ve uygulama alanları
Harç Yığma - Sıvayarak (FDM) HP ve uygulama alanları
Toz bağlama - Isıtarak ( SLS ) ve uygulama alanları
Işıkla Kür - Tarayarak ( SLA ) ve uygulama alanları
Harç Yığma - Püskürterek ( Polyjet ) ve uygulama alanları
3 D verisinden FDM ile parça üretme (Lab. Çalışması)
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde HP teknolojileri
Medikal ve otomotiv sanayiinde uygulama alanları
HP teknolojileri ile direkt imalat |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar, |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hızlı prototipleme teknolojisine giriş
|
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Hızlı prototipleme teknolojileri işlem aşamaları
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Hızlı prototipleme teknolojileri işlem aşamaları |
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Farklı HP teknolojileri ve uygulama alanları
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Harç Yığma - Sıvayarak (FDM) HP ve uygulama alanları
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Toz bağlama - Isıtarak ( SLS ) ve uygulama alanları
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Işıkla Kür - Tarayarak ( SLA ) ve uygulama alanları
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Harç Yığma - Püskürterek ( Polyjet ) ve uygulama alanları
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
9 |
3 D verisinden FDM ile parça üretme (Lab. Çalışması)
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Arasınav
|
Ödev, Proje |
|
|
11 |
3 D verisinden FDM ile parça üretme (Lab. Çalışması)
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde HP teknolojileri
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Ürün/yeni ürün geliştirme sürecinde HP teknolojileri
|
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Medikal ve otomotiv sanayiinde uygulama alanları |
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Medikal ve otomotiv sanayiinde uygulama alanları |
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
HP teknolojileri ile direkt imalat |
Ödev, Proje |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Principles of Computer Automated Fabrication, Jerome L. Johnson, Palatino Press, Inc., 1994, ISBN 0-9618005-3-4.
Rapid Automated Prototyping: An Introduction, Lamont Wood, Industrial Press, 1993, ISBN 0-8311-3047-4.
Solid Freeform Manufacturing, Detlef Kochan, Elsevier Science Publisher B.V, 1993, ISBN 0-444-89652-X.
Rapid Prototyping Systems: Fast Track to Product Realization, Larry Binstock, Society of Manufacturing Engineers, 1994, ISBN 0-87263-454-X.
Stereolithography and Other RP&M Technologies: From Rapid Prototyping to Rapid Tooling, Paul F. Jacobs, Society of Manufacturing Engineers, 1996, ISBN 0-87263-467-1.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Automated Fabrication: Improving Productivity in Manufacturing, Marshall Burns, Prentice Hall, 1993, ISBN 0-13-119462-3
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
2 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
2 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|