|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ, KONİK DİŞLİLERİN TASARIMI; Konik dişli gerilmeleri ve dayanım, AGMA eşitlik faktörleri, düz konik dişli analizi, konik dişli tasarımı, |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
2 |
Spiral, Zerol, hypoid ve spiroid dişlilerin tasarımı |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
3 |
SONSUZ DİŞLİ TASARIMI; AGMA eşitlikleri, sonsuz dişli analizi, sonsuz dişli tasarımı, Buckingham aşınma yükü, problemler |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
4 |
DİŞLİLERDE YAĞLAMA, KONİK VE SONSUZ DİŞLİLERİN İMALATI, |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
5 |
DİŞLİ TOLERANSLARI |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
6 |
DİŞLİ MUAYENE ÖLÇÜM CİHAZLARI |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı-Tasarım projeleri ev ödevi olarak verilecek. |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
7 |
DEBRİYAJLARIN VE FRENLERİN TASARIMI; Debriyaj ve frenlerin static analizi, iç genişlemeli , İç balata genişlemeli kampanalı debriyaj ve frenler, Dış balata (sıkıştırmalı) kampanalı debriyaj ve frenler, bant tipi debriyaj ve frenler, sürtünme tipi eksenel debriyajlar ve tasarımları |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
8 |
Konik debriyaj ve frenler, disk frenleri, Enerji faktörleri, Sıcaklık artışı, Sürtünme malzemeleri, Çeşitli tip debriyajlar. |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
9 |
Problem çözümleri |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
10 |
VİZE SINAVI |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
11 |
KAPLİNLERİN VE VOLANLARIN TASARIMI |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
12 |
ESNEK MEKANİK ELEMANLAR; kayışlar, düz ve kavisli kayış kasnak sürücüler, zaman kayışları JİROSKOPLAR |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
13 |
Tasarım projeleri sunu ve tartışmaları |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
14 |
Tasarım projeleri sunu ve tartışmaları |
Kaynak kitaplardan İlgili bölümler çalışılmalı |
Ders sunuları, tartışma ve problem çözümleri |
|
15 |
FİNAL SINAVI |
Sorumlu olunan bölümler çalışılmalı ve problem çözümleri yapılmalı. |
Sınavda sözel ve tasarım/analiz esaslı sorular sorulur |
|
16/17 |
BÜTÜNLEME SINAVI |
Sorumlu olunan bölümler çalışılmalı ve problem çözümleri yapılmalı. |
Sınavda sözel ve tasarım/analiz esaslı sorular sorulur |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
1 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|