|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Kinematics |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Makina Tasarımı-Karmaşık Mekanizma İlişkisini açıklamak; Karmaşık Mekanizmaların Sınıflamasını yapmak; Karmaşık Mekanizmaların Yerdeğiştirme-Hız-İvme Analizlerini Grafik, Grafo-Analitik ve Analitik Yöntemlerle Gerçekleştirmek; Yörünge eğrilerini çıkarmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makina Tasarımının En Zorlu İlk Aşaması olan Karmaşık Mekanizma Seçiminde ve Bundan Sonuçlanan Karmaşık Hareketlerin Analizi Konularında Gerekli Yöntemleri Bilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mekanizmalarda karmaşıklık kavramı; Karmaşık mekanizmaların kinematiği; Karmaşık mekanizmalarda hız ve ivme için analiz yöntemleri; Normal ivme yöntemi; Yardımcı noktalar yöntemi;Goodman yöntemi; Analitik yöntemler;Yörünge eğrileri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makine Tasarımı-Kinematik İnceleme İlişkisi
|
Ders Kitabının Giriş Bölümü
|
Sistematik Planlama
|
|
2 |
Basit, Bileşik ve Karmaşık Mekanizmalar
|
Ders Kitabının İkinci Bölümü s.4-7
|
Örneklerle Yöntem Seçimi
|
|
3 |
Normal İvme Yöntemi
|
Ders Kitabının İkinci Bölümü s.8-13
|
Örneklerle açıklamalar
|
|
4 |
Yardımcı Noktalar Yöntemi
|
Ders Kitabının İkinci Bölümü s14-20
|
Kavram açıklama.
|
|
5 |
Uygulamalar
|
Ders Kitabının İkinci Bölümü s21-29
|
Problem Çözme.
|
|
6 |
Goodman Yaklaşımı
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s30-36
|
Kuramsal Bilgilendirme.
|
|
7 |
Düşük ve Yüksek Karmaşıklıktaki Uygulamalar
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s37-42
|
Problem Çözme.
|
|
8 |
Tekil Durum Analizi
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s43-47
|
Örneklerle açıklamalar
|
|
9 |
Analitik Yöntemler
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s48-53
|
Kuramsal Bilgilendirme.
|
|
10 |
Karmaşık Sayılarla Mekanizma Modelleme
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s54-57
|
Örneklerle açıklamalar
|
|
11 |
Analitik Yöntemlerde Çözümler
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s58-61
|
Problem Çözme.
|
|
12 |
Arasınav
|
|
|
|
13 |
Matris Formülasyonu
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s62-65
|
Örneklerle açıklamalar
|
|
14 |
İterasyon Yöntemi
|
Ders Kitabınınİkinci Bölümü s66-68
|
Problem Çözme.
|
|
15 |
Yörünge Eğrileri
|
Ders Kitabının6.Bölümü s69-71
|
Örneklerle açıklamalar
|
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İleri Kinematik,Akçalı, İ.D.,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:2,1997;
Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007;Kinematics and Linkage Design,Hall,A.S.,Prentice-Hall Inc.,N.J.1961;Kinematics and Dynamics of Plane Mechanisms,Hirschhorn, J.,McGraw-Hill Book Co.,N.Y.,1962
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|