Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Kinematics

Dersin Kodu : MK-505

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makina Tasarımı-Karmaşık Mekanizma İlişkisini açıklamak; Karmaşık Mekanizmaların Sınıflamasını yapmak;
Karmaşık Mekanizmaların Yerdeğiştirme-Hız-İvme Analizlerini Grafik, Grafo-Analitik ve Analitik Yöntemlerle Gerçekleştirmek; Yörünge eğrilerini çıkarmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makina Tasarımının En Zorlu İlk Aşaması olan Karmaşık Mekanizma Seçiminde ve Bundan Sonuçlanan Karmaşık Hareketlerin Analizi Konularında Gerekli Yöntemleri Bilmek.

Dersin İçeriği : Mekanizmalarda karmaşıklık kavramı; Karmaşık mekanizmaların kinematiği; Karmaşık mekanizmalarda hız ve ivme için analiz yöntemleri; Normal ivme yöntemi; Yardımcı noktalar yöntemi;Goodman yöntemi; Analitik yöntemler;Yörünge eğrileri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makine Tasarımı-Kinematik İnceleme İlişkisi Ders Kitabının Giriş Bölümü Sistematik Planlama
2 Basit, Bileşik ve Karmaşık Mekanizmalar Ders Kitabının İkinci Bölümü s.4-7 Örneklerle Yöntem Seçimi
3 Normal İvme Yöntemi Ders Kitabının İkinci Bölümü s.8-13 Örneklerle açıklamalar
4 Yardımcı Noktalar Yöntemi Ders Kitabının İkinci Bölümü s14-20 Kavram açıklama.
5 Uygulamalar Ders Kitabının İkinci Bölümü s21-29 Problem Çözme.
6 Goodman Yaklaşımı Ders Kitabınınİkinci Bölümü s30-36 Kuramsal Bilgilendirme.
7 Düşük ve Yüksek Karmaşıklıktaki Uygulamalar Ders Kitabınınİkinci Bölümü s37-42 Problem Çözme.
8 Tekil Durum Analizi Ders Kitabınınİkinci Bölümü s43-47 Örneklerle açıklamalar
9 Analitik Yöntemler Ders Kitabınınİkinci Bölümü s48-53 Kuramsal Bilgilendirme.
10 Karmaşık Sayılarla Mekanizma Modelleme Ders Kitabınınİkinci Bölümü s54-57 Örneklerle açıklamalar
11 Analitik Yöntemlerde Çözümler Ders Kitabınınİkinci Bölümü s58-61 Problem Çözme.
12 Arasınav
13 Matris Formülasyonu Ders Kitabınınİkinci Bölümü s62-65 Örneklerle açıklamalar
14 İterasyon Yöntemi Ders Kitabınınİkinci Bölümü s66-68 Problem Çözme.
15 Yörünge Eğrileri Ders Kitabının6.Bölümü s69-71 Örneklerle açıklamalar
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İleri Kinematik,Akçalı, İ.D.,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:2,1997;
 Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007;Kinematics and Linkage Design,Hall,A.S.,Prentice-Hall Inc.,N.J.1961;Kinematics and Dynamics of Plane Mechanisms,Hirschhorn, J.,McGraw-Hill Book Co.,N.Y.,1962
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6