|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
2 |
Sayısal yöntemlerine giriş |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
3 |
Sayısal türevler |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
4 |
Sayısal integraller |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
5 |
Taylor serileri |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
6 |
Sonlu farklar metoduna giriş |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
7 |
Ayrıklaştırma denklemleri |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Fourier diferansiyel denkleminin türevi |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
10 |
SDD´lerin ayrıklaştırılması |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
11 |
1-B´lu iletimle ısı transferi problemlerinin çözümü |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
12 |
1-B´lu problemler için hesaplama |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
13 |
2-B´lu iletimle ısı transferi problemlerinin çözümü |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
14 |
2-B´lu problemler için hesaplama |
Ders notlarının okunması |
Bilgisayar destekli hesaplamalar |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|