Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Culture in Second Language Learning and Teaching

Dersin Kodu : ELT 745

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yerel ve hedef kültür bilgileri ile bunların dil öğrenim ve öğretimine etkileri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler bu derste ikinci bir dil öğreniminin sadece ikinci dil edinmeyi değil, ikinci bir kültürü edinmeyi de içerdiğini öğreneceklerdir. Dil öğrenenler ve öğretmenler, ikinci bir dilde anlam oluşturmayı etkileyen kendi dünya görüşlerini, varsayımlarını ve inançlarını sınıfa getirirler. Dil ve kültür etkileşimi öğretmenlerin göz önünde bulundurmaya ihtiyaç duyduğu, öğrenme ve öğretme dili ile hedef kültür, kültürler arası iletişim ve öğrencilerin beklentileri de dahil olmak üzere öğretmenin dikkate almasını gerektiren önemli pedagojik etkileri, olabilir. Dil öğrenenlerin, ana dili İngilizce olanlardan ve olmayanlardan beklentileri, algıları ve farklı kültürlerin öğretim ortamlarında uygunluğu da ele alınacaktır. Öğrenciler kültür, kültürler arası, küreselleşme ve dil, dil öğretimi ve öğrenme üzerinde internet etkilerinin farkında olacak ve pratik sınıf ortamında bu bilgileri uygulaması mümkün olacaktır.

Dersin İçeriği : Ikinci dil öğrenme ve kültür, dil öğretmenleriin sınıfa getirdiği varsayımlar ve inançlar , kültür dil ve kültür etkileşiminin pedagojik etkileri, öğrencilerin dil öğrenme ve öğretme ile ilgili beklentileri, kültür ve kültürlerarası etkileşim, küreselleşme ve internetin dile, dil öğretimine ve öğrenmeye etkileri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 & R2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 What is culture? Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
2 Understanding Culture Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
3 The Intercultural Dimensions Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
4 Intercultural Language Learning Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
5 An Intercultural Approach to Second language Learning Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
6 Implementing an Intercultural Approach Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
7 Culture and Conversational English Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
8 Arasınav
9 Culture in Written Genres Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
10 Exploring Culture Through Interviews Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
11 Exploring Culture Through Interviews Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
12 Developing Visual Literacy Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
13 Using Literary, Media and Cultural Studies Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
14 Assessing Intercultural Communication Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
15 Prospects for Teaching and Learning Language and Culture Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Corbett, J. (2003) An Intercultural Approach to English Language Teaching. Clevedon: Multilingual Matters
 Jourdan, Tuite, K. (2006) Language, Culture and Society. Cambridge: CUP. Lull, J. (ed.)(2001) Culture in the Communication Age
 Byram, M. and Grundy, P. (2003) Context and Culture in Language Teaching and Learning. Clevedon: Multilingual Matters
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 4
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 4
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 4
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 7 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6