Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye- Abd İlişkileri

Dersin Kodu : IR 444

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : ABD nin Akdeniz coğrafyasına girme tarihi ve nedenlerini öğrenir
Osmanlı- Amerikan ticari ilişkilerini öğrenir
Türkiye Cumhuriyeti ile ABD ilişkisinin tarihini öğrenir
Türk- Amerikan ilişkilerinin zaman serisi içinde kilometre taşlarını öğrenir
Türkiye nin ABD dış politikasındaki yeri ve önemini anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Osmanlı İmp ile ABD ilişkisinin 1830 dan başlamak üzere bugüne kadar siyasi, ekonomik , ticari ve askeri işbirliğini öğretmektir.

Dersin İçeriği : 1800´lerin başında ilk Osmanlı-ABD bağlantısı , 1830-1862 yıllarındaki Ticaret Anlaşmaların tanımlanması; ,her 2 anlaşmanın arasındaki farkları ve benzerlikleri , 2.Dünya Savaşı Sonrası TR-ABD devletleri arasındaki ‘İkili Anlaşmaları’ ve Türkiye Cumhuriyeti dönemi çoklu işbirliği, önemli kilometre taşları ve 2000´li yıllarda yaşanan sorunlar ve uyumlu tutumlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği ve metodolojisi hakkında GİRİŞ DERSİ Derse katılım İnteraktif görüşme
2 1830 larda ABD gemilerinin ilk ticari ilişkiler ve Akdeniz´e girmeleri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
3 Osmanlı-Amerikan ticari ilişkileri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak Interaktif ders yapma
4 Dünya Savaşlarında Türk ABD ilişkileri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak Interaktif ders yapma
5 2 Dünya Savaşı sonrası Truman doktrini ve Marshall planı Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak Interaktif ders yapma
6 2 Dünya Savaşı sonrası Truman doktrini ve Marshall planı Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
7 VİZE MID TERM EXAM MID TERM EXAM
8 Türk Amerikan Savunma Ortaklığı Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
9 Türk Amerikan ortaklığında ziraat ve eğitim konularının yeri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
10 Türk Amerikan Ortaklığındaki kriz dönemleri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
11 Türk Amerikan Ortaklığındaki kriz dönemleri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
12 Türk Dış Politikasında ABD nin yeri ve etkisi Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
13 1980 lerde Türk ABD ilişkileri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
14 1990 larda Türk Amerikan ilişkileri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
15 2000 lerde Türk Amerikan ilişkileri Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak İnteraktif ders yapma
16/17 FINAL COURSE Gerekmiyor Interaktif, serbest konuşma, tartışma ve yorumlar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erhan Ç., Türk - Amerikan İlişkileri , iletişim Yayınları, Istanbul.2010
 Sönmezoğlu F. Türkiye - ABD İlişkileri ( 1923-1964 ), Der Yayınları.Istanbul.1996.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 2
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 3
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 1
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 1
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 1
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 1
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 14 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 155
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.2
Dersin AKTS Kredisi: 6