|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Siyasal Yaş. Güncel Konl. |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 413 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk siyasal hayatındaki temel sorun ve problemleri analitik bir yaklaşımla analiz eder. Söz konusu problem ve sorunlarla ilgili tarihsel olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurar. Türk siyasal hayatını açıklamaya yönelik temel teorik yaklaşımları eleştirel bir yöntemle değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Türk siyasal hayatındaki temel sorun ve problemleri tarihsel bağlamı içerisinde incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste Türk siyasetinin temel dinamikleri ve önemli olayları incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk modernleşmesinin dinamikleri
|
- |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
2 |
Türk modernleşmesinin dinamikleri
|
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
3 |
1980 darbesi ve anayasal gelişmeler
|
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma
|
|
4 |
1980 darbesi ve anayasal gelişmeler
|
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
5 |
1980 sonrası Türk parti sisteminde temel bölünmeler
|
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma
|
|
6 |
1980 sonrası Türk parti sisteminde temel bölünmeler
|
Kaynak okuma, ödev |
Düz Anlatım,Tartışma
|
|
7 |
Türk siyasetinde Kimlik Politikaları
|
Kaynak okuma, ödev |
Düz Anlatım,Tartışma
|
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Türk siyasetinde Kimlik Politikaları
|
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz Anlatım,Tartışma, Sunum
|
|
10 |
28 Şubat süreci ve siyasal hayattaki etkileri
|
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz Anlatım,Tartışma, Sunum
|
|
11 |
28 Şubat süreci ve siyasal hayattaki etkileri
|
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz Anlatım,Tartışma, Sunum
|
|
12 |
Sivil Toplum tartışmaları
|
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz Anlatım,Tartışma, Sunum
|
|
13 |
AKP ve Yeni Siyaset Söylemi
|
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz Anlatım,Tartışma, Sunum
|
|
14 |
AKP ve Yeni Siyaset Söylemi
|
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz Anlatım,Tartışma, Sunum
|
|
15 |
Genel değerlendirme
|
Ödev |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erik J. Zürcher, Modernleşen Türkiye?nin Tarihi, İletişim yayınları.
Ali Yaşar Sarıbay, Ersin Kalaycıoğlu, Türkiye´de Politik Değişim ve Modernleşme, Dora yayınları, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
4 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
5 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
3 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
4 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 159 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|