Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye- Avrupa Birliği İlişkileri

Dersin Kodu : IR 326

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HARUN ARIKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder.
Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır.
Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır.
Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiye´nin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiye´nin ve AB´nin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.

Dersin İçeriği : Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye-AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiye´nin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında Türkiye -AB tarafları arasında gerçekleştirilen Ortaklık Anlaşması itibariyle süreci irdeleyecektir. Türkiye´nin AB´ye kabulü yolunda Türkiye ile AB arasındaki temel ekonomik ve siyasi konuları inceleyecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İ.İ.B.F. DERSLİKLERİ


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri Yok Düz anlatım ve tartışma
2 Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım ve tartışma
3 Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım ve tartışma
6 Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım ve tartışma
7 Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Sinava hazirlik -
9 Türkiye´nin AB Üyeliğine Almanya´nın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
10 Türkiye´nin AB Üyeliğine Fransa´nın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
11 Türkiye´nin AB Üyeliğine İngiltere´nin Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
12 Türkiye´nin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosu´nun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
13 Türkiye´nin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonu´nun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
14 Üyelik Müzakereleri Kaynak okuma, sunum hazırlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
15 Genel değerlendirme Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sinava hazirlik -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları,2009.
 Erol Esençay, Necati İyikan (ed.), Türkiye - AB İlişkileri Nereye Gidiyor?: Müzakereler, Reformlar ve Demokrasi, Phoenix Yayınevi, 2009.
 Ertan Efegil, Mehmet Seyfettin Erol, Türkiye - AB İlişkileri: Avrupa´nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı, Orion Kitabevi, 2007.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 2
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 3
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 1
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 0
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 1
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 2
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6