|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye- Avrupa Birliği İlişkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 326 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder. Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır. Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiye´nin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiye´nin ve AB´nin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye-AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiye´nin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında Türkiye -AB tarafları arasında gerçekleştirilen Ortaklık Anlaşması itibariyle süreci irdeleyecektir. Türkiye´nin AB´ye kabulü yolunda Türkiye ile AB arasındaki temel ekonomik ve siyasi konuları inceleyecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İ.İ.B.F. DERSLİKLERİ |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sinava hazirlik |
- |
|
9 |
Türkiye´nin AB Üyeliğine Almanya´nın Yaklaşımı |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
10 |
Türkiye´nin AB Üyeliğine Fransa´nın Yaklaşımı |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
11 |
Türkiye´nin AB Üyeliğine İngiltere´nin Yaklaşımı |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
12 |
Türkiye´nin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosu´nun Yaklaşımı |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
13 |
Türkiye´nin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonu´nun Yaklaşımı |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
14 |
Üyelik Müzakereleri |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sinava hazirlik |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları,2009.
Erol Esençay, Necati İyikan (ed.), Türkiye - AB İlişkileri Nereye Gidiyor?: Müzakereler, Reformlar ve Demokrasi, Phoenix Yayınevi, 2009.
Ertan Efegil, Mehmet Seyfettin Erol, Türkiye - AB İlişkileri: Avrupa´nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı, Orion Kitabevi, 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
5 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
2 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
1 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
1 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|