|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
P 330 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Peyzaj yapılarında kullanılan doğal materyalleri öğrenir. Peyzaj yapılarında kullanılan yapay materyalleri öğrenir. Materyallerin kullanım şeklini öğrenir. Materyallerin kullanım alanlarını öğrenir. Yapı materyallerinin kullanım performanslarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapı ve çevresine ilişkin mimari kavramların anlatılması, yapı kitlesinin çevresiyle beraber bütünlüğünün ve çevre içerisindeki mimari elemanların detaylandırılmasının öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel mimarlık kavramları, bunların detaylandırılması, insan ve insan boyutları. Mimaride antropometrik boyutların önemi ve yeri, Kullanıcı gereksinmeleri. İnsan-çevre ilişkileri, bina çevre etkileşim sorunları ve donatım elemanları. İç mekân, dış mekân ve kütle biçimleniş sorunları. Yapının zemin, taşıyıcı sistemleri. Düşey ve yatay yapı elemanlarının strüktürel ve konstrüktif yapısı. Yapı boşlukları ve düşey sirkülasyon elemanları. Çatı biçimlenmesi. Tek konut, toplu konut, tatil köyü, okul, üniversite kampüsü, alışveriş merkezi, endüstri binaları, havaalanı, yönetim binaları ve işlev şemaları. Binaların iç mekan fonksiyonlarına bağlı olarak çevre tasarımındaki temel tasar yaklaşımları ve bina tasarımıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, yapı bilgisinin önemi, yapının dış çevresiyle olan bağlantısı ve önemi |
- |
- |
|
2 |
Yapı planı ve kesitlerle yapı kavramlarının tanıtımı ve detaylandırılması
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
3 |
Yapı yatay kesiti yani planının çevresiyle beraber çizilmesi ve ölçülendirme sisteminin gösterilmesi
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
4 |
Yapı düşey kesitlerinin çizilmesi ve ölçü sisteminin gösterilmesi
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
5 |
Yapı cephe görünüşlerinin çizilmesi ve ölçülendirilmesinin gösterilmesi |
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
6 |
Planı, kesiti, cephe görünüşleri çizilen ve ölçülendirmesi yapılan yapının nokta detaylarının çizilmesi ve mimari kavram çeşitlerinin anlatımı
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
7 |
Yapılarda çatı oluşturulması çeşitleri detaylandırılması |
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
8 |
Yapı çevresinde kamelya ve pergole gibi mimari kavramların oluşturulması ve detaylandırılması
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
9 |
Yapı çevresinde yapılan ve yapıya ulaşımı sağlayan merdiven çeşitlerinin anlatılması detaylarının çizilmesi
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
10 |
Yapı çevresinde dolaşımı sağlayan yaya yolu çeşitlerinin anlatılması ve detaylandırılması |
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
11 |
Yapı çevresinde koruma amaçlı çevre duvar ve çeşitlerinin anlatılması detaylandırılması
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
12 |
Yapı çevresinde oturma elemanları çeşitleri ve detaylandırılması
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
13 |
Tüm işlenen konuları içeren proje çalışması yapılacak
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
14 |
Tüm işlenen konuları içeren proje çalışması yapılacak |
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
15 |
Tüm işlenen konuları içeren proje çalışması devam edilerek konuların tekrarı yapılacak
|
Paylaşılan ders notlarını araştırma ve inceleme |
Ders anlatımı, sunum ve yapılan çalışmaların kontrol edilmesi |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı
|
Yılsonu sınavı Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı |
Final Çalışması Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yapı Bilgisi Ders notları Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yapı Birinci seri Sedat Hakkı Eldem DGSA Mimarlık bölümü Yapı Kürsüsü Başkanı
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. |
0 |
|
2 |
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir |
0 |
|
3 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar |
0 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir |
0 |
|
6 |
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
0 |
|
7 |
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
0 |
|
9 |
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır |
0 |
|
10 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
11 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir |
5 |
|
12 |
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir |
0 |
|
13 |
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır
|
5 |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir |
0 |
|
15 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
16 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir |
0 |
|
17 |
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
18 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
0 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
0 |
|
20 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|