Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitkisel Tasarım 1

Dersin Kodu : P 323

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Peyzaj tasarımı sürecinin aşamalarını kavramak.
Ekolojik verileri peyzaj tasarımlarına nasıl yansıtabileceği konusundaki kuramsal bilgileri edinmek.
Peyzaj tasarımında biçimlendirme kavram ve yöntemlerini kavramak.
Gereksinimlere uygun ve ekolojik verilerle dengeli peyzaj tasarım fikirleri oluşturabilmek.
Edindiği bilgileri verilen bir alanın tasarımında kullanabilmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel Tasarım I ve II, Bitki Materyali I, II derslerinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip konut, çocuk oyun alanı ve mahalle parkı düzeylerinde peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Peyzaj bitkilerinin tasarımındaki yeri, fonksiyonel ve estetik tasarım ilkeleri ve uygulama örnekleri. Biçim, ölçü, doku ve renk gibi Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi, bu öğelerin tasarım ilkelerine uygun kullanımı, açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek görsel, hareket, iklim, kirlilik kontrolleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : stüdyo 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki -Tasarım ilişkisi, Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Biçim yok Ders Anlatımı
2 Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Ölçü Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
3 Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi - Doku Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
4 Tasarım öğelerinin bitkiler ile ilişkisi – Renk Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
5 1/200 ölçekli bir Ev Bahçesinin Tasarım öğeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme tasarı çalışmaları Ön tasar çalışmaları Tasarım kritiği
6 Tasar çalışmalarının Değerlendirilmesi Tasarımın plan ve kesitlerinin oluşturulması Tasarım kritiği
7 Tasarım öğelerinin tasarım ilkelerine uygun kullanımı Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
8 Çeşitlilik, Tekrar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
9 Arasınav Sınava hazırlanmak sınav
10 Vurgu, Denge, Oran, Koram Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
11 Uyum, Zıtlık Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
12 1/200 ölçekli bir Mahalle Parkının Tasarım İlkeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme tasarı çalışmaları Ön tasar çalışmaları Tasarım kritiği
13 Tasar Çalışmalarının Değerlendirilmesi Tasarımın plan ve kesitlerinin oluşturulması Tasarım kritiği
14 Açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek görsel Kontrol, Hareket Kontrolü Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ders Anlatımı
15 Açık mekanlarda bitkilerle sağlanabilecek iklim ve kirlilik kontrolleri. 1/200 ölçekli bir Mahalle Parkının Tasarım İlkeleri ile ilişkilendirerek bitkilendirme çalışmaları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, Ön tasar çalışmaları Tasarım kritiği
16/17 Yıl Sonu Sınavı Sınava hazırlanmak sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gültekin, E., Bitki Kompozisyonu, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ders Kitabı No: 10, Adana, 1990.
Diğer Kaynaklar  Robinson, N., 2004. The Planting Design Handbook 2nd ed., Ashgate Publishing Company, Burlington, USA
 Austin, R. L., 2001. Elements of Planting Design. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
 Scarfone, S. C., 2007. Professional Planting Design. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 5
2 Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir 2
3 Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir 0
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir 0
6 Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak 3
7 Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır 3
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 3
9 Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır 2
10 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
11 Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir 5
12 Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir 2
13 Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır 5
14 Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir 5
15 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar 5
16 Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir 5
17 Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar 5
18 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 3
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 0
20 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 97
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.88
Dersin AKTS Kredisi: 4