Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Metamorfik Petrografi

Dersin Kodu : J 210

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FİKRET İŞLER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Metamorfik kayaçları tanır
-Metamorfik kayaçları ince kesitte tayin eder
-Metamorfik fasiyeslerin sıcaklık,basınç ve fiziko kimyasal koşullarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Metamorfizma olayını anlamak,Metamorfik kayaçları tanımak, metamorfik fasiyeasleri ve fasiyeslerin fiziko kimyasal koşullarını ögrenmek

Dersin İçeriği : Giriş,metamorfizma olaylarına etken olan faktörler, metamorfik kayaçlarda doku çeşitleri,mikroskop altında ve el örneklerinde metamorfik kayaçların tanımlanması, metamorfik fasiyes kavramı, metamorfizma çeşitleri,bölgesel metamorfizma ,kataklastik metamorfizma, kontakt metamorfizma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik,laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım
2 metamorfik kayaçlarda doku ve doku çeşitleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
3 metamorfik fasiyes kavramı,basınnç-sıcaklık diyagramı,kataklstik metamorfizma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
4 kontakt metamorfizma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
5 tortul ve magmatik kayaçların kontakt zonlarında oluşturdukları kontakt metamorfik kayaçlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
6 karbonatlı kayaçlar, kireçli pelitik kayaçlar vemagmatik kayaçların oluşturdukları kontakt metamorfik kayaçlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
7 gömülme metamorfizması,zeolıt fasiyesi,mavi şist fasiyesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
8 Arasınav Okuma Yazılı Sınav
9 yeşil şist, amfibolit fasiyesleri ve dinamotermal metamorfizma. Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
10 pelitik kayaçların, kumlu kayaçların, karbonatlı kayaçların oluşturdukları metamorfik kayaçlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
11 kireçli pelitik kayaçların, volkanik kayaçların ve plütonik kayaçların oluşturdugu metamorfk kayaçlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
12 granülit fasiyesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
13 eklojit fasiyesi, migmatitler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
14 migmatitlerin sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
15 diyagramlarla orto ve para köken tespiti Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık Düz anlatım, Laboratuvar
16/17 final sınavı Okuma final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Jeoloji Mühendisligi bölümü J 210 METAMORFİK KAYAÇ PETROGRAFİSİ DERS NOTLARI (Fikret İŞLER)
 METAMORFİK PETROGRAFİ ( Yavuz ERKAN )
 jeoloji Mühendisligi bölümü J210 Metamorfik kayaç petrografisi ders notları , Fikret İŞLER Metamorfik petrografi, Yavuz ERKAN
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 3
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 2
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 0
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 0
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 2
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 4
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 4
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 112
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.48
Dersin AKTS Kredisi: 4