Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sedimantoloji

Dersin Kodu : J 206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sedimanter kayaçları tanır ve tanımlar.
Sedimanter istifleri sedimantolojik ortam yönünden tanımlar.
Sedimanter kayaçları ve ekonomik değerlerini tespit eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, oluşum ortamları ve tanımlanmaları ile yorumlanmalarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Sedimanter çevrim ve stratigrafi ilkeleri, sedimanter kayaçların oluşumu, sedimanter yapılar, sedimanter ortamlar (karasal, geçiş ve denizel).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sedimantoloji: tanımı, önemi, diğer bilimlerle ilişkisi, tarihçesi. Sedimanter çevrim. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Sözlü sunum
2 Sedimanter kayaçların yapısal, dokusal ve petrografik özelliklerini etkileyen faktörler Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Sözlü sunum
3 Aşınma ve taşınma süreçleri. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Sözlü sunum
4 Sedimanter kayaçlarda yapısal özellikler. Sedimanter yapılar ve sınıflandırılmaları. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Sözlü sunum ve laboratuvar
5 Sedimanter yapıların sedimantolojide kullanılmaları. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Sözlü sunum ve laboratuvar
6 Çökelme ortamı ve fasiyes (genel). Çökelme ortamlarını tanıma kriterleri. Ortam analizi ile ilgili okuma yapmak Sözlü sunum
7 Karasal Ortamlar (buzul, aluvyal yelpaze) Ortam analizi ile ilgili ödevi yapmış olmak Laboratuvar çalışması
8 Arasınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Karasal Ortamlar (akarsu) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
10 Karasal Ortamlar (çöl, göl) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
11 Geçiş ortamları (kırıntılı kıyı çizgileri ve deltalar) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
12 Geçiş ortamları (resifler ve diğer karbonatlı ortamlar) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
13 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-1 Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
14 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz) -2 Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
15 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-3 Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Sözlü sunum ve laboratuvar
16/17 Final sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çökelbilimi (cilt 1) Mehmet Önalan-İstanbul Üniversitesi yayını
 www.mmf.cu.edu.tr/jeoloji/kgurbuz.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 8 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 2
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 3
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 3
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 0
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 1
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 3
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 0
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 2
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 5
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 0
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 2
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 2 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4