|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sedimantoloji: tanımı, önemi, diğer bilimlerle ilişkisi, tarihçesi. Sedimanter çevrim. |
Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma |
Sözlü sunum |
|
2 |
Sedimanter kayaçların yapısal, dokusal ve petrografik özelliklerini etkileyen faktörler |
Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma |
Sözlü sunum |
|
3 |
Aşınma ve taşınma süreçleri.
|
Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma |
Sözlü sunum |
|
4 |
Sedimanter kayaçlarda yapısal özellikler. Sedimanter yapılar ve sınıflandırılmaları.
|
Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
5 |
Sedimanter yapıların sedimantolojide kullanılmaları. |
Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
6 |
Çökelme ortamı ve fasiyes (genel). Çökelme ortamlarını tanıma kriterleri. |
Ortam analizi ile ilgili okuma yapmak |
Sözlü sunum |
|
7 |
Karasal Ortamlar (buzul, aluvyal yelpaze) |
Ortam analizi ile ilgili ödevi yapmış olmak |
Laboratuvar çalışması |
|
8 |
Arasınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Karasal Ortamlar (akarsu) |
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
10 |
Karasal Ortamlar (çöl, göl) |
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
11 |
Geçiş ortamları (kırıntılı kıyı çizgileri ve deltalar) |
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
12 |
Geçiş ortamları (resifler ve diğer karbonatlı ortamlar) |
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
13 |
Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-1 |
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
14 |
Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz) -2
|
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
15 |
Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-3
|
Konu ile ilgili ön çalışma yapmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
3 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
2 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
3 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
3 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
1 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
3 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
0 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
2 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
0 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|