Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moleküler Genetik

Dersin Kodu : ZTP201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NUMAN ÖZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) öğrenciler Genetik materyalin yapı ve fonksiyonlarını ve kalıtımını kavrar.
2) öğrenci Gen ve genotipi ve fenotip kavramlarını kavrar
3) . Hayvan ve bitki ıslahında genetik ve ıslahtan yararlanır.
4) Kalitatif, kantitatif ve popülasyon genetiği, kavramlarını ve uygulamalarını anlar.
5) Genetik bilgisini hayvansal ve bitkisel üretimle ilişkilendirir ve kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Genetik materyalin yapısı ve özelliklerini kavramak, kalıtımın temel prensiplerini öğretmek, hayvan ıslahının genetik alt yapısını oluşturmak.

Dersin İçeriği : mendel yasaları,Protein sentezi, Genin yapısı ve operonlar,Gen mutasyonları,genomlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genetik kavramların tanımı, mayoz ve mitoz bölünmeler http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
2 Mendel prensipleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
3 Mendel genetiğinden sapmalar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
4 Bağlantı ve rekombinasyon http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
5 Cinsiyete bağlı kalıtım http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
6 Mutasyonlar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
7 Kantitatif ve populasyon genetiğin temel prensipleri, http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
8 Ara sınav http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
9 Protein sentezi, Genin yapısı ve operonlar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
10 Gen mutasyonları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
11 Virüs genomları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
12 Prokaryotik genomlar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
13 Ökaryotik genomlar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
14 Evrimin moleküler temelleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
15 final sınavı hazırlık http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
16/17 final sınavı yazılı sınav yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Genetik Analize Giriş; David T. SUZUKI, Anthony J.F. GRIFFITHS W.H. Freeman and Company/Newyork
 2. Genetics a Molecular Approach; T.A. BROWN Department of Biomolecular Sciences U.K.
 3. Temel Genetik W.S. Klug, M.R. Cummings, Pretntice Hall, New Jersey
 4. Genetik, Prof.Dr. Ali Nihat BOZCUK, Palme yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 14 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. 5
2 Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir 5
3 Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir 5
4 Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. 5
5 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma 2
6 Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme 5
7 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
8 —Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek, 5
9 Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme 3
10 Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6