Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Proje Geliştirme Ve Yönetimi

Dersin Kodu : BTE408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel araştırma raporu hazırlar.
Bilimsel araştırma kapsamında verileri çözümler.
Bilimsel araştırma kapsamında veri toplar.
proje geliştirme ve yönetimi aşamalarını akademik araştırma amaçlarıyla uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Proje geliştirme yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırma yapmayı uygulayarak öğretmek.

Dersin İçeriği : Araştırma önerisinin gözden geçirilmesi; konuyla ilgili literatürün sistematik biçimde taranması; çalışmada kullanılacak örneklemin seçilmesi; veri toplama araçlarının geliştirilmesi; uygulama koşullarının düzenlenmesi; verilerin toplanması; uygun istatistiksel teknikleri kullanılması;elde edilen bulguların sunulması/yorumlanması; sonuçların özetlenmesi; yargılara ulaşılması;yeni araştırma önerilerinin geliştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar,


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
2 Öğrencilerin araştırma önerilerinin gözden geçirilmesi ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
3 Konuyla ilgili literatürün taranması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
4 Örneklem seçimi ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
5 Veri toplama araçlarının seçimi ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
6 Planın hazırlanması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
7 Verilerin toplanması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
8 Vize Haftası ilgili kaynakların incelenmesi yazılı
9 Gerekli izinlerin alınması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
10 Uygun istatistiksel teknikleri kullanılması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
11 Elde edilen bulguların sunulması/yorumlanması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
12 Sonuçların özetlenmesi ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
13 Yargılara ulaşılması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
14 Alanyazın bağlamında tartışma yapılması ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
15 Önerilerin geliştirilmesi ilgili kaynakların incelenmesi Düz anlatım ve Tartışma
16/17 Final Haftası ilgili kaynakların incelenmesi yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karasar, N. (2007). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Nobel Yayınevi, Ankara. Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınevi, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 0
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 0
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 0
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 0
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 3
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 0
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 3
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 0
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 0
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 0
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 0
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 3
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 3
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5