|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çok ortamlı öğrenmede kavram, ilke ve süreçleri açıklayabilme
Öğretim tasarımı, içerik birimleri ve kavrayış yanılgıları arasındaki ilişkileri açıklayabilme
Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey düşünmenin destekleyecek ilke, teknik ve yöntemleri uygulayabilme
Çok ortamlı tasarımda yapılan öğretime ilişkin seçimleri gerekçesi ile açıklayabilme
Farklı bağlamlarda alınan farklı öğretim karar ve seçimlerini ölçütler temelinde değerlendirebilme (Çok ortamlı öğrenme için yapılan tasarımlar kapsamında)
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
26790 İçerik ve Öğrenme Yönetim Sistemleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim tasarımı ve çok ortamlı öğrenme temelinde öğretim yazılımları ve uygulamaları geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çoklu ortam öğrenme kuramları, düşünme kuramları, bilgisayar temelli, destekli, çevrim-içi vb. öğrenme ortamlarındaki öğretim uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Önceki bilgilerin gözden geçirilerek, yazılım ekiplerinin kurulması |
Önceki bilgilerin gözden geçirilmesi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
2 |
Çoklu ortam tasarımında kuramsal temeller |
İlgili kaynakların okuması, yazılım içeriği seçimi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
3 |
Çok ortamlı öğrenmenin temel ilkeleri |
İlgili kaynakların okuması, yazılım içeriği seçimi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
4 |
Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey ilkeler |
İlgili kaynakların okuması, yazılım için temel ilkelerin uygulanması |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
5 |
Bilgisayar destekli ortamlarda gelişmiş uygulamalar ve çok ortamlı öğrenme |
İlgili kaynakların okuması, ilgili üst-düzey ilkelerin seçimi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
6 |
Kavrayış yanılgıları, içerik birimleri ve öğretim tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
7 |
Sezgisel düşünme ve çoklu ortam tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, içerikte yanılgı olasılığı tespiti |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınava hazırlık |
Tasarım çalışmaları ve sözlü sınav |
|
9 |
Eleştirel düşünme ve çoklu ortam tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
10 |
Yaratıcı düşünme ve çoklu ortam tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
11 |
Öğrenme stilleri, stratejileri ve destekleme |
İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
12 |
Farklı alanlarda çok ortamlı tasarım incelemeleri |
Farklı alanlardaki tasarımlara uyumunun sağlanması |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
13 |
Farklı alanlarda çok ortamlı öğrenme için tasarım sunular |
Yazılımda düzenleme, raporun hazırlanması |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
14 |
Farklı alanlarda çok ortamlı öğrenme için tasarım sunuları
(Bu haftadan itibaren grupların final yazılım sunuları sonunda, öğrenciler sözlü sınava hazır olmalıdır) |
Son düzenlemeler
(Sözlü sınav hazırlığı) |
Sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
15 |
Sunular ve tartışma |
Sunu ve rapor özet-çıktılarının sunulması |
Sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
16/17 |
SINAV |
Sınav çalışması |
Çoktan seçmeli, yazılı sınav vb. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aldağ, H., & Sezgin, E. (2003). Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 121– 135.
Sezgin, M. E. (2009). Çok ortamlı öğrenmede bilişsel kuram ilkelerine göre hazırlanan öğretim yazılımının bilişsel yüke, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukuroava Üniversitesi, Adana.
Şen, N. (2010). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli sezgisel düşünme kontrollü olasılık öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve sezgisel düşünme düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Meşe,C. (2011)Çoklu ortam kanal ilkesine ve sunum biçimlerine göre çözümlü örneklerle desteklenerek hazırlanmış yazılımların öğrencilerin akademik erişi ve öğrenme deneyimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
1 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
5 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
4 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
4 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
4 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
4 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
4 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
1 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
1 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
2 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
3 |
36 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
4 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|