|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik I |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE211 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizikteki temel kavram ve yasaları öğrenir Temel fizik kavramlarının günlük hayatla ilişkisini kurar Fizik kavramlarından yararlanarak günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fizik kavram ve yasalarından yararlanarak günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözebilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fiziğe giriş, büyüklükler, birimler ve birim analizi,Vektörler,Tek boyut ve İki boyutta hareket,Kuvvet ve Newton yasaları,Çekim Kuvveti,
İş ve Enerji,İtme ve çizgisel momentum,Dönme Hareketi,Maddenin mekanik özellikleri,Çizgisel momentum ve çarpışma,
Sıvılar ve basınç,Sıvıların hareketi, Harmonik hareket. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Lab1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fiziğe giriş, büyüklükler, birimler ve birim analizi. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
2 |
Vektörler. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
3 |
Tek boyut ve İki boyutta hareket. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
4 |
Kuvvet ve Newton yasaları. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
5 |
Çekim Kuvveti. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
6 |
İş ve Enerji. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
7 |
İtme ve çizgisel momentum. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
Dönme Hareketi. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
10 |
Maddenin mekanik özellikleri. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
11 |
Çizgisel momentum ve çarpışma. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
12 |
Sıvılar ve basınç. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
13 |
Sıvıların hareketi. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
14 |
Harmonik hareket. |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
15 |
Genel tekrar |
Kaynakları okuma |
Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması. |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Halliday, D. Ve Resnick, R. (1998). Fiziğin Temelleri I. (Çeviren: C. Yalçın). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Serway, R. A. ve Beichner, R.J. (2002). Fen ve Mühendislik için Fizik 1. (Çeviri editörü: K. Çolakoğlu. Ankara: Palme Yayıncılık.
Orbay, M.,Öner, F., (2004) Genel Fizik ve Teknolojinin Bilimsel İlkeleri, Ankara, Pegem Yayıncılık.
Bueche, Frederick J.(2000). Fizik ilkeleri I. Ankara: Palme Yayıncılık.
Fissbane, P. M., Gasiorowicz S. ve Thornton, S. T. (2003). Temel Fizik I (Editör: C. Yalçın). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
4 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
5 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
2 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|