Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Programlama Dilleri I

Dersin Kodu : BTE203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Programlama dillerinin genel yapısını kavrar
Bilgisayarın işleyişi hakkında bilgi edinir
Algoritmaların işleyişini tanımlar ve çözer
Değişken ve program denetim deyimlerini anlar
Fonksiyon ve alt programları tanır
Öğrendiği kavramları program geliştirme aşamalarında kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel programlama tekniklerini öğrenmek.

Dersin İçeriği : Programlama dillerinin evrimi ve program geliştirme aşamaları, Değişkenler, atama ve giriş -Çıkış deyimleri,Seçme deyimleri(if ve case),Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until),Fonksiyon, prosedürler ve hazır fonksiyonlar,Diziler ,Program ve programlama temel yapısı,Dosyalar, ve Nesne-yönelimli programlamaya giriş.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Lab-1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Programlama dillerinin evrimi ve program geliştirme aşamaları kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
2 Değişkenler, atama ve giriş -Çıkış deyimleri kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
3 Seçme deyimleri(if ve case) kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
4 Seçme deyimleri(if ve case) kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
5 Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until) kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
6 Döngü deyimleri(for..do,while..do ve repeat..until) kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
7 Fonksiyon, prosedürler ve hazır fonksiyonlar kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
8 Vize Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav
9 Diziler kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
10 Program ve programlama temel yapısı kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
11 Dosyalar kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
12 Nesne-yönelimli programlamaya giriş kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
13 Proje geliştirme-1 kaynakları okumak Sunuş, problem tabanlı öğrenme, soru-cevap yöntemi, grup tartışması.
14 Proje geliştirme-2 kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
15 Proje geliştirme-3 kaynakları okumak Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
16/17 Final Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akgöbek, Ömer (2005).Turbo Pascal ve programlama sanatı :4.0 - 5.0 - 5.5 - 6.0 - 7.0 Beta, İstanbul.
 Koffman, Elliot B.(1994). Pascal :problem solving and program design. Literatür, İstanbul.
 Karagülle, İhsan,(2000). Pascal 7. Türkmen Kitabevi. İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 5
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 2
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 3
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 2
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 0
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 3
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 2
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 0
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 2
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 2
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 1
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 3
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 5 65
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6