|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstriyel Bor Bileşikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 495 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bor bileşiklerinin kullanım yerlerini güncel gelişmeler ışığında inceler.
2. Bor bileşiklerinin dünyada ve ülkemizdeki yeri ve değerlendirilmesini yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstride kullanılan kimyasal bor bileşikleri hakkında bilgi edinmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bor bileşiklerinin kullanım yerlerini güncel gelişmeler ışığında incelemek, Bor bileşiklerinin dünyada ve ülkemizdeki yeri ve değerlendirilmesini yapmak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Seminer Salonu(BSS) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bor Cevherlerinin yeryüzünde dağılımı işlenmesi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
2 |
Bor elementinin kimyasal olarak oluşturabildiği bileşikler |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
3 |
Bor elementinin kimyasal olarak oluşturabildiği bileşiklerin kimyasal özellikleri |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
4 |
Üç ve dört koordinasyonlu bor bileşiklerinin incelenmesi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
5 |
Lewis asidi olarak bor bileşiklikleri ve kullanım alanları. |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
6 |
Bor hidrürlerin önemi ve endüstriyel kullanımları |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
7 |
Zirai ilaç olarak ve tıptaki kullanımları açısından bor bileşikliklerinin önemi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
9 |
Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşikleri |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
10 |
Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşikleri |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
11 |
Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşiklerinin potansiyel kullanım alanları. |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
12 |
Endüstriyel bor bileşikleri çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
13 |
Endüstriyel bor bileşikleri çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
14 |
Endüstriyel bor bileşikleri çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
iDers anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
15 |
Endüstriyel bor bileşikleri çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
iDers anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kaynak kitap ve internet |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Shriver, D.F, Atkins, P.W. ( çevirenler Özkar,S.; Çetinkaya, B; Gül A.; Gök Y.)(2003) Anorganik Kimya, Bilim Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|