|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Enzimler Ve Enzim Kinetiği |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 478 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enzim kinetiğinin temel prensiplerini, enzim inhibisyonu ve aktivasyonu ve enzimatik düzenlenmeleri öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enzim kinetiğinin temel prensiplerini öğrenme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enzim Yapısı, Enzim Kinetiği, Kararlı Hal ve Michaelis-Menten Eşitliği, Enzim Kinetiği Verilerinin Analizi, Geridönüşümlü Enzim Reaksiyonları, Enzim İnhibisyonu, Çok Substratlı Reaksiyonlar, Kompleks Enzim Mekanizmalarında Hız Eşitliğinin Türetilmesi, Allosterik Enzimlerin Kinetiği, Özel Enzim Mekanizmaları, Enzimlerin pH ve Sıcaklık Bağlılığı, Enzim Kinetiğinde İstatistiksel Yöntemler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enzim Yapısı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
2 |
Enzim Kinetiği
|
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
3 |
Kararlı Hal ve Michaelis-Menten Eşitliği
|
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
4 |
Enzim Kinetiği Verilerinin Analizi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
5 |
Geridönüşümlü Enzim Reaksiyonları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
6 |
Enzim İnhibisyonu |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
7 |
Çok Substratlı Reaksiyonlar |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
8 |
Vize Sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
9 |
Kompleks Enzim Mekanizmalarında Hız Eşitliğinin Türetilmesi
|
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
10 |
Allosterik Enzimlerin Kinetiği |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
11 |
Özel Enzim Mekanizmaları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
12 |
Enzimlerin pH ve Sıcaklık Bağlılığı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
13 |
Enzim Kinetiğinde İstatistiksel Yöntemler
|
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
14 |
Proje Ödevi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
15 |
Proje Ödevi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hans Bisswanger, Enzyme Kinetics Principles and Methods, 2002 WILEY-VCH Verlag GmbH, Weinheim
Vladimir Leskovac, Comprehensive Enzyme Kinetics, 2003, Kluwer Academic/ Plenum Publishers
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
2 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
1 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
2 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|