Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Enzimler Ve Enzim Kinetiği

Dersin Kodu : KM 478

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Enzim kinetiğinin temel prensiplerini, enzim inhibisyonu ve aktivasyonu ve enzimatik düzenlenmeleri öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Enzim kinetiğinin temel prensiplerini öğrenme

Dersin İçeriği : Enzim Yapısı, Enzim Kinetiği, Kararlı Hal ve Michaelis-Menten Eşitliği, Enzim Kinetiği Verilerinin Analizi, Geridönüşümlü Enzim Reaksiyonları, Enzim İnhibisyonu, Çok Substratlı Reaksiyonlar, Kompleks Enzim Mekanizmalarında Hız Eşitliğinin Türetilmesi, Allosterik Enzimlerin Kinetiği, Özel Enzim Mekanizmaları, Enzimlerin pH ve Sıcaklık Bağlılığı, Enzim Kinetiğinde İstatistiksel Yöntemler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Enzim Yapısı Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
2 Enzim Kinetiği Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
3 Kararlı Hal ve Michaelis-Menten Eşitliği Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
4 Enzim Kinetiği Verilerinin Analizi Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
5 Geridönüşümlü Enzim Reaksiyonları Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
6 Enzim İnhibisyonu Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
7 Çok Substratlı Reaksiyonlar Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
8 Vize Sınavı Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Sınav
9 Kompleks Enzim Mekanizmalarında Hız Eşitliğinin Türetilmesi Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
10 Allosterik Enzimlerin Kinetiği Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
11 Özel Enzim Mekanizmaları Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
12 Enzimlerin pH ve Sıcaklık Bağlılığı Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
13 Enzim Kinetiğinde İstatistiksel Yöntemler Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
14 Proje Ödevi Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
15 Proje Ödevi Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Ders anlatımı
16/17 Final Sınavı Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hans Bisswanger, Enzyme Kinetics Principles and Methods, 2002 WILEY-VCH Verlag GmbH, Weinheim
 Vladimir Leskovac, Comprehensive Enzyme Kinetics, 2003, Kluwer Academic/ Plenum Publishers
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 2
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 1
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 2
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4