Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kimyasal Kinetik Kır. Tek.

Dersin Kodu : KM 473

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İLYAS DEHRİ
Prof.Dr. İLYAS DEHRİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : kinetikle ilgili kimya problemlerini anlar ve çözer, katıların yapısı hakkında bilgi sahibi olur. kristal yapıların aydınlatılmasını öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Katıların Kristal yapılarının belirlenmesinde kullanılan kırınım tekniklerinin ve kimyasal tepkime hız yasalarının öğretilmesi

Dersin İçeriği : Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesi, Sıfırıncı, birinci, ikinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi, reaksiyon derecelerinin belirlenmesi, reaksiyon hızı üzerine sıcaklığın etkisi, fotokimyasal reaksiyonlar, kataliz ve adsorpsiyon, çarpışma teorisi, enzim reaksiyonlarının kinetiği, kristal yapılar, X-ışını difraksiyonu, katı kristal tipleri, koordinasyon sayısı, birim hücredeki atom sayıları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kristal yapılar hakkında genel bilgi kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
2 Kırınım teknikleri kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
3 Kristal yapıların aydınlatılması yöntemleri ve uygulamaları kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
4 Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesi kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
5 sıfırıncı ve birinci derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
6 İkinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
7 Reaksiyon derecelerinin belirlenmesi kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
8 Arasınav kitaplardan çalışma Yazılı sınav
9 Reaksiyon hızına sıcaklığın etkisi kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
10 Ardarda reaksiyonlar kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
11 Fotokimyasal reaksiyonlar kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
12 Kataliz ve adsorpsiyon kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
13 Enzim reaksiyonlarının kinetiği kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
14 Çarpışma kuramı. kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
15 Çarpışma kuramı. kitaplardan çalışma Düz anlatım ve soru-cevap
16/17 final sınavı anlatılanlardan ve kitaplardan çalışma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  .Kimyasal kinetik ve makromoleküller, Cemil Şenvar, 1986, Marmara Üniversitesi
 2. Phycical Chemistry, Ira. N. Levine.McGrow-Hill International edidion. Ders Notu ve Kitaplar Sil
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 0
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 0
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 0
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 0
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 0
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4