|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kimyasal Kinetik Kır. Tek. |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 473 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İLYAS DEHRİ Prof.Dr. İLYAS DEHRİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
kinetikle ilgili kimya problemlerini anlar ve çözer, katıların yapısı hakkında bilgi sahibi olur. kristal yapıların aydınlatılmasını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Katıların Kristal yapılarının belirlenmesinde kullanılan kırınım tekniklerinin ve kimyasal tepkime hız yasalarının öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesi, Sıfırıncı, birinci, ikinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi, reaksiyon derecelerinin belirlenmesi, reaksiyon hızı üzerine sıcaklığın etkisi, fotokimyasal reaksiyonlar, kataliz ve adsorpsiyon, çarpışma teorisi, enzim reaksiyonlarının kinetiği, kristal yapılar, X-ışını difraksiyonu, katı kristal tipleri, koordinasyon sayısı, birim hücredeki atom sayıları.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kristal yapılar hakkında genel bilgi |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
2 |
Kırınım teknikleri |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
3 |
Kristal yapıların aydınlatılması yöntemleri ve uygulamaları |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
4 |
Reaksiyon hızının deneysel belirlenmesi |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
5 |
sıfırıncı ve birinci derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
6 |
İkinci ve üçüncü derece tepkimelerin hız eşitliklerinin türetilmesi |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
7 |
Reaksiyon derecelerinin belirlenmesi |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
8 |
Arasınav |
kitaplardan çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Reaksiyon hızına sıcaklığın etkisi |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
10 |
Ardarda reaksiyonlar |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
11 |
Fotokimyasal reaksiyonlar |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
12 |
Kataliz ve adsorpsiyon |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
13 |
Enzim reaksiyonlarının kinetiği |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
14 |
Çarpışma kuramı. |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
15 |
Çarpışma kuramı. |
kitaplardan çalışma |
Düz anlatım ve soru-cevap |
|
16/17 |
final sınavı |
anlatılanlardan ve kitaplardan çalışma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
.Kimyasal kinetik ve makromoleküller, Cemil Şenvar, 1986, Marmara Üniversitesi
2. Phycical Chemistry, Ira. N. Levine.McGrow-Hill International edidion. Ders Notu ve Kitaplar Sil
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
0 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
0 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
0 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
0 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|