Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Transport Sistemleri

Dersin Kodu : KM 472

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir.
Biyolojik zarların işlevlerini ve zar modellerini öğrenir.
Zarlardaki taşıma sistemlerini öğrenir.
Zarlardaki iyon kanallarını öğrenir.
Zarlardan makromoleküllerin taşınmasını öğrenir.
Reseptörler ve taşımayı öğrenir
Biyolojik zarların izolasyon yöntemlerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir ve hücre zarı taşıma sistemlerinin önemi hakkında temel bilgiler edinir.

Dersin İçeriği : Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları, Biyolojik zarların işlevleri, Biyolojik zar modelleri, Zar lipidleri, Zar proteinleri, Zarlardan katı taşınması ve Pasif taşıma, Aktif taşıma, İyon kanalları, Makromoleküllerin taşınması, Reseptörler, Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
2 Biyolojik zarların işlevleri Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
3 Biyolojik zar modelleri Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
4 Zar lipidleri Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
5 Zar proteinleri Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
6 Pasif taşıma Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
7 Aktif taşıma Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
8 ara sınav
9 İyon kanalları Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
10 Makromoleküllerin taşınması Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
11 Reseptörler Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
12 Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
13 Ödev sunumu Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
14 Ödev sunumu Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
15 ödev sunumu Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler.
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nelson D.L., Cox M.M. Çeviri: Nedret Kılıç, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme yayıncılık,2005. M. Berg, J. Tymoczko L., L. Stryer, Biochemistry, 2002. Tamer Onat, Kaya Emerk,Temel Biyokimya, Saray medikal yayıncılık,1997.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 3
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 3
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4