|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Transport Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 472 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir. Biyolojik zarların işlevlerini ve zar modellerini öğrenir. Zarlardaki taşıma sistemlerini öğrenir. Zarlardaki iyon kanallarını öğrenir. Zarlardan makromoleküllerin taşınmasını öğrenir. Reseptörler ve taşımayı öğrenir Biyolojik zarların izolasyon yöntemlerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyolojik zarların kimyasal yapısını öğrenir ve hücre zarı taşıma sistemlerinin önemi hakkında temel bilgiler edinir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları, Biyolojik zarların işlevleri, Biyolojik zar modelleri, Zar lipidleri, Zar proteinleri, Zarlardan katı taşınması ve Pasif taşıma, Aktif taşıma, İyon kanalları, Makromoleküllerin taşınması, Reseptörler, Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
Biyolojik zarların işlevleri |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
3 |
Biyolojik zar modelleri |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
4 |
Zar lipidleri |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
Zar proteinleri |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
6 |
Pasif taşıma |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
Aktif taşıma |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
İyon kanalları |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
10 |
Makromoleküllerin taşınması |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
11 |
Reseptörler |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
12 |
Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
Ödev sunumu |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
Ödev sunumu |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
ödev sunumu |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson D.L., Cox M.M. Çeviri: Nedret Kılıç, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme yayıncılık,2005. M. Berg, J. Tymoczko L., L. Stryer, Biochemistry, 2002.
Tamer Onat, Kaya Emerk,Temel Biyokimya, Saray medikal yayıncılık,1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
3 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
3 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|