Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Hazırlama Teknikleri

Dersin Kodu : KM 471

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Su kaynaklarını ve canlı yaşamındaki önemini öğrenir.
2. Su dengeleri ve değişimleri hakında bilgi sahibi olmak.
3. Çevre kirleticilerinin su içerisindeki davranışlarını öğrenmek.
4.Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ile su ve arıtma teknikleri konusuna vakıf olmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su ve özelliklerini, gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak. Çevre Kirletici ile su kaynaklarının ilişkisini anlamak.

Dersin İçeriği : Suyun Özellikleri,Su Örneklerinin Alınma Şekilleri,Su Örneklerinin Lab. Korunması,En Yaygın Yapılan Deneyler,Kirlilik Bileşenleri,Suyun Kimyasal Kinetiği ve Denge,Endüstriyel Kuruluşlara Göre Suların Hazırlanışları,Arıtma Modelleri,Örnekler ve çözüm yolları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik,lab.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 su Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
2 damıtık su, doğal su ve deniz suyunun özellikleri Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
3 En yaygın kullanılan su birimleri ve dönüşümleri Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
4 Kimyasal Kinetiği Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
5 Kimyasal Kinetiği Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
6 Kimyasal Dengesi, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
7 Kimyasal Dengesi, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
8 Ara sınav Kaynak kitap yazılı sınav
9 Asit-Baz Dengesi, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
10 Asit-Baz Dengesi, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
11 Asit-Baz Dengesi, Kaynak kitap ve internet anlatım, sunum
12 Koordinasyon Kimyası, İyon Etkileri İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
13 Koordinasyon Kimyası, İyon Etkileri İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
14 su konusunda literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
15 su konusunda literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, sunum
16/17 final sınavı ders kitabı yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Water Chemisry V.L.Snoeyınk and D.Jenkıns John Wiley Sons,New York-1980
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 5
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 5
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4