|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Hazırlama Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 471 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Su kaynaklarını ve canlı yaşamındaki önemini öğrenir. 2. Su dengeleri ve değişimleri hakında bilgi sahibi olmak. 3. Çevre kirleticilerinin su içerisindeki davranışlarını öğrenmek. 4.Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler ile su ve arıtma teknikleri konusuna vakıf olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ve özelliklerini, gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak. Çevre Kirletici ile su kaynaklarının ilişkisini anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Suyun Özellikleri,Su Örneklerinin Alınma Şekilleri,Su Örneklerinin Lab. Korunması,En Yaygın Yapılan Deneyler,Kirlilik Bileşenleri,Suyun Kimyasal Kinetiği ve Denge,Endüstriyel Kuruluşlara Göre Suların Hazırlanışları,Arıtma Modelleri,Örnekler ve çözüm yolları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik,lab. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
su |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
2 |
damıtık su, doğal su ve deniz suyunun özellikleri |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
3 |
En yaygın kullanılan su birimleri ve dönüşümleri |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
4 |
Kimyasal Kinetiği |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
5 |
Kimyasal Kinetiği |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
6 |
Kimyasal Dengesi, |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
7 |
Kimyasal Dengesi, |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak kitap |
yazılı sınav |
|
9 |
Asit-Baz Dengesi, |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
10 |
Asit-Baz Dengesi, |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
11 |
Asit-Baz Dengesi, |
Kaynak kitap ve internet |
anlatım, sunum |
|
12 |
Koordinasyon Kimyası, İyon Etkileri |
İnternet süreli yayınlar |
anlatım, sunum |
|
13 |
Koordinasyon Kimyası, İyon Etkileri |
İnternet süreli yayınlar |
anlatım, sunum |
|
14 |
su konusunda literatür çalışması ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
anlatım, sunum |
|
15 |
su konusunda literatür çalışması ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
anlatım, sunum |
|
16/17 |
final sınavı |
ders kitabı |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Water Chemisry
V.L.Snoeyınk and D.Jenkıns
John Wiley Sons,New York-1980
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
5 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|