|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Enstrümantal Anal. Lab. |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 462 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİBEL IRMAK Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Enstrümental analiz cihazlarını tanır. 2. Bu cihazların parçalarını öğrenir. 3. Bu cihazlarda analiz yapmak için numuneyi nasıl hazırlayacağını öğrenir. 4. Bu cihazlardan elde edilen bilgiyi kullanmasını öğrenir. 5. Bu cihazlarla kalitatif ve/veya kantitatif analiz yapmayı uygulamalı öğrenir. 6. Kimya bilgisini enstrümental analizde nasıl kullanacağını pekiştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enstrümental yöntemlerin uygulamalı tanınması ve bu yöntemlerle kalitatif and kantitatif analiz uygulamaları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enstrümental analiz yöntemlerinin uygulamalı tanıtılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
UV spektrofotometre cihazının tanınması |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
2 |
İki bileşenli karışımların UV spektrometri ile kantitatif analizi |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
3 |
Aromatik bileşiklerin absorpsiyon spektrumları |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
4 |
Gaz kromatografisi |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
5 |
Gaz kromatograf-kütle spektrometre cihazı ile analiz |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
6 |
İnfrared spektroskopi tekniği ile analiz |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
7 |
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
8 |
Konu tekrarı + Ara sınav |
İlgili deneyler föyden çalışılmalı |
Sınav |
|
9 |
İyon kromatografi cihazı ile analiz |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
10 |
Toplam organik karbon analizörünün tanınması |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
11 |
Atomik absorpsiyon spektrometresi ile analiz |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
12 |
Magnetik süsseptibilite |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
13 |
Refraktometri |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
14 |
TGA cihazı ile analiz |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
15 |
Telafi deneyleri |
İlgili deney föyden çalışılmalı |
Görsel anlatım, cihaz ile uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavları |
İlgili deneyler föyden çalışılmalı |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Skoog, D.A, Holler, F.J., Nieman, T.A.; Çeviri Editörleri:E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz (1998) Enstrümantal Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara.
2. Erdik, E. (2007). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
3. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
95 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
5 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
2 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 61 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|