Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : End. Fosfor Bil.

Dersin Kodu : KM 452

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Fosfor Bileşiklerinin kullanım yerlerini güncel gelişmeler ışığında inceler 2. Fosfor bileşiklerinin dünya ve türkiye açıcından önemini anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Endüstride kullanılan kimyasal fosfor bileşikleri hakkında bilgi edinmek

Dersin İçeriği : Fosfor Bileşiklerinin kullanım yerlerini güncel gelişmeler ışığında incelemek, Fosfor bileşiklerinin dünya ve türkiye açıcından önemini anlamak

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu (BSS)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fosfor bileşiklerinin kimyası Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
2 Canlılarda fosfor bileşiklerinin incelenmesi. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
3 Fosfor bileşiklerin endüstri alanındaki önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
4 Fosfor bileşiklerinin kullanım alanları Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
5 Pestisitler, deterjanlar, düşmanları, kibrit yapımı Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
6 Kabartma tozları önemli organofosfor bileşiklerinin toksik etkilerinin incelenmesi. İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
7 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
9 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
10 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
11 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
12 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
13 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
14 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
15 Endüstriyel Fosfor Bileşikleri Çalışmaları ve Ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Final Sınavı Kaynak kitap ve internet


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   1.The Chemistry of phosphorus John emsley& dennis Hall Harper & Row , publishers, 1976
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 2
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4