Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyokimya Lab.

Dersin Kodu : KM 438

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyokimyasal analiz yöntemlerinin öğrenme
Deneysel sonuçları değerlendirme ve yorumlama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel biyokimyasal analiz yöntemlerinin uygulanması, değerlendirilmesi ve deneysel sonuçların teorik bilgilerle yorumlanabilmesidir.

Dersin İçeriği : Meyve suyunda C vitamini tayini, Serumda üre tayini, DNA izolasyonu, Tam kanda Hemoglobin tayini, Tam kanda Hemoglobin tayini, SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini, Lowry yöntemi ile protein tayini, Lipaz enziminin aktivitesinin titrasyon ile belirlenmesi, Celite lipaz immobilizasyonu.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Meyve suyunda C vitamini tayini Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
2 Serumda üre tayini Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
3 DNA izolasyonu Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
4 Tam kanda Hemoglobin tayini Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
5 Polarimetri deneyleri Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
6 SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
7 SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
8 Vize sınavı Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Sınav
9 Lowry yöntemi ile protein tayini Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
10 Lipaz enziminin aktivitesinin titrasyon ile belirlenmesi Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
11 Celite lipaz immobilizasyonu Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
12 Celite lipaz immobilizasyonu Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
13 Celite lipaz immobilizasyonu Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
14 Telafi deneylerinin yapılması Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
15 Telafi deneylerinin yapılması Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Deney
16/17 Final sınavı Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tükel, S. Seyhan (2001).Genel Biyokimya Laboratuar Kitabı, Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Adana.
 Söylemez, Z., Fadıloğlu, S., 1996. Enzim saflaştırılması ve immobilizasyonu, Gaziantep Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Gaziantep.
 Güner, S., Çolak, A., Küçük, M., Dinçer, B., Sağlam, N., Doğan, N., 2001. Temel biyokimya teknikleri ve uygulamaları. Karadeniz Teknik Ü. Fen Edebiyat Fakültesi yayınları, Trabzon.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 4
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2