|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyokimya Lab |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 425 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyokimyasal analiz yöntemlerinin uygulanması ve uygulama alanları ile ilgili genel beceri ve altyapı oluşturabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel biyokimyasal analiz yöntemlerinin uygulanması, değerlendirilmesi ve teorik bilgilerle yorumlanabilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve cihazların tanıtımı, Karbohidratlar ve genel tanınma reaksiyonları, Kanda glukoz tayini, Aminoasitlerin özellikleri ve reaksiyonları, Aminoasitlerin kağıt kromatografisi ile tayini, Amino asitlerin titrimetrik yöntem ile tayini (formol titrasyon), Amino asitlerin titrasyon eğrileri: izoelektrik nokta tayini, Proteinlerin genel reaksiyonları, Serumda protein tayini, Tükrük amilaz aktivitesinin tayini, Serum alkalen fosfataz aktivitesinin tayini, Lipidlerin genel reaksiyonları, Serumda kolesterol tayini.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve cihazların tanıtımı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
2 |
Karbohidratlar ve genel tanınma reaksiyonları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
3 |
Kanda glukoz tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
4 |
Aminoasitlerin özellikleri ve reaksiyonları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
5 |
Aminoasitlerin kağıt kromatografisi ile tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
6 |
Amino asitlerin titrimetrik yöntem ile tayini (formol titrasyon) |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
7 |
Amino asitlerin titrasyon eğrileri: izoelektrik nokta tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
8 |
Genel tekrar+Ara sınav |
Anlatılan konularla ilgili problem örneklerinin incelenmesi,çözümlenmesi |
Sınav |
|
9 |
Proteinlerin genel reaksiyonları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
10 |
Serumda protein tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
11 |
Tükrük amilaz aktivitesinin tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
12 |
Serum alkalen fosfataz aktivitesinin tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
13 |
Lipidlerin genel reaksiyonları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
14 |
Serumda kolesterol tayini |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
15 |
Mazeret deneylerinin yapılması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Deney |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Söylemez, Z., Fadıloğlu, S., 1996. Enzyme purification and Immobilization, Gaziantep University Faculty of Engineering, Gaziantep.
Güner, S., Çolak, A., Küçük, M., Dinçer, B., Sağlam, N., Doğan, N., 2001. Temel biyokimya teknikleri ve uygulamaları. Karadeniz Teknik Ü. Fen Edebiyat Fakültesi yayınları, Trabzon
Tükel, S. Seyhan (2001).Genel Biyokimya Laboratuar Kitabı, Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Tüm Biyokimya Ders ve Laboratuvar Kitapları, İlgili Web siteleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
2 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|