|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ensrümantal Analiz 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
2. 1. maddede verilen tekniklerde kullanılan cihaz bileşenlerini öğrenir. 3. IR, NMR, MS spektrumlarını yorumlamayı öğrenir. 4. 1. maddede verilen yöntemlerle kalitatif ve kantitatik analizin nasıl yapılacağını öğrenir. 5. Belirli bir grup maddeyi içeren bir numunenin en iyi hangi yöntemle analiz edileceğini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kalitatif ve kantitatif analizde kullanılan Lüminesans, IR, NMR, Kütle ve Kromotografik Yöntemler gibi enstrümental yöntemlerin temel prensiplerini, cihaz çıktılarının değerlendirme yöntemlerini kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
IR, NMR, Kütle ve Kromotografik Yöntemler gibi enstrümental yöntemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moleküler lüminesans spektrometri |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
2 |
İnfrared Spektrometri, IR cihaz bileşenleri |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
3 |
İnfrared spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
4 |
Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
5 |
NMR Spektrometreleri |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
6 |
Konu tekrarı + Ara sınav |
İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı |
Sınav |
|
7 |
Moleküler kütle spektrometri |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
8 |
Konu tekrarı + Ara sınav |
İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı |
Sınav |
|
9 |
Moleküler kütle spektrometri |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
10 |
Kütle spektrometreleri ve bileşenlerinin tanınması |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
11 |
Kütle spektrumlarının yorumlanması |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
12 |
Kromatografik ayırmalara giriş |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
13 |
Gaz kromatografisi |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
14 |
Yüksek performanslı sıvı kromatografisi |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
15 |
Süper kritik akışkan kromatografi |
İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Skoog, D.A, Holler, F.J., Nieman, T.A.; Çeviri Editörleri:E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz (1998). Enstrümantal Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
85 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
15 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
2 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
3 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
2 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|