Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ensrümantal Analiz 2

Dersin Kodu : KM 408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 2. 1. maddede verilen tekniklerde kullanılan cihaz bileşenlerini öğrenir.
3. IR, NMR, MS spektrumlarını yorumlamayı öğrenir.
4. 1. maddede verilen yöntemlerle kalitatif ve kantitatik analizin nasıl yapılacağını öğrenir.
5. Belirli bir grup maddeyi içeren bir numunenin en iyi hangi yöntemle analiz edileceğini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kalitatif ve kantitatif analizde kullanılan Lüminesans, IR, NMR, Kütle ve Kromotografik Yöntemler gibi enstrümental yöntemlerin temel prensiplerini, cihaz çıktılarının değerlendirme yöntemlerini kavratmak.

Dersin İçeriği : IR, NMR, Kütle ve Kromotografik Yöntemler gibi enstrümental yöntemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Moleküler lüminesans spektrometri İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
2 İnfrared Spektrometri, IR cihaz bileşenleri İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
3 İnfrared spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
4 Nükleer manyetik rezonans spektroskopisi İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
5 NMR Spektrometreleri İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
6 Konu tekrarı + Ara sınav İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Sınav
7 Moleküler kütle spektrometri İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
8 Konu tekrarı + Ara sınav İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Sınav
9 Moleküler kütle spektrometri İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
10 Kütle spektrometreleri ve bileşenlerinin tanınması İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
11 Kütle spektrumlarının yorumlanması İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
12 Kromatografik ayırmalara giriş İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
13 Gaz kromatografisi İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
14 Yüksek performanslı sıvı kromatografisi İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
15 Süper kritik akışkan kromatografi İlgili bölüm kitap ve internetten çalışılmalı Sözlü ve görsel anlatım
16/17 FİNAL SINAVI İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Skoog, D.A, Holler, F.J., Nieman, T.A.; Çeviri Editörleri:E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz (1998). Enstrümantal Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 85
    Ödev/Proje/Diğer 1 15
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 2
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 3
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 2
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6