Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anorganik Kimya 1

Dersin Kodu : KM 219

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL YILDIZ
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Anorganik kimyanın kapsamını kavrama
2.Atom ve yapısı hakkında bilgi edinme
3.Simetri ve grup kuramını öğrenme
4.Asit-baz kavramları
5.Kristal ve çeşitleri
6.Grup elementleri ve kullanım yerleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : KM 219 Anorganik Kimya 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnorganik kimyayaya giriş, atom yapısı, kristal katılar ve temel grup elementleri kimyası konularını öğrenciye kavratmak.

Dersin İçeriği : İnorganik kimyaya giriş

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İnorganik kimyaya giriş Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
2 Atom yapısı Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
3 Atomların periyodik özellikleri Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
4 Basit bağlanma kuramı Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
5 Lewis elektron nokta yapıları Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
6 Simetri elemanları ve işlemleri Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
7 Nokta grupları Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
8 Ara sınav Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Sınav
9 s ve p orbitallerinden molekül olrbitallerinin oluşumu Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
10 d orbitallerinden oluşan molekül orbitalleri Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
11 Asit-baz ve alıcı-verici kimyası Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
12 Sert-yumuşak asitler ve bazlar Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
13 Kristal katılar Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
14 Temel grup elementleri kimyası Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Görsel ve sözel sunum
15 Final Sınavı Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Sınav
16/17 FİNAL SINAVI Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Miessler G., L., Tarr D., A., Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Nurcan KARACAN, Doç. Dr. Perihan GÜRKAN, İnorganik Kimya, Palme yayıncılık.
 2. Namık Kemal Tunalı, Saim Özkar, ANORGANİK KİMYA, Gazi Üniv Yayınları 185-59 Ankara 1993.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 2
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 2
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6