Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seç Ders 2( Aerobik Dans-step)

Dersin Kodu : YBS317

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : müzik kullanımı ,koreografi uygulamaları, çeşitlendirme yetilerini geliştirmesi.
studio derslerinde liderlik özelliğini güçlendirerek ders idaresi.
studio derslerinde yapılacak olan koreografileri çeşitlendirerek ögretimi uygulamalarını yapabilmesi
studio derslerine ilişkin bir ders programlarının organize edilebilmesi
studio derslerinin ( step,aerobic,pilates,bosu,tae-bo,latin aerobic) temel tanımlarını yapabilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Ritim eğitimi ve dans

Dersin Amacı : Step-Aerobik adımlarının, müzik eşliğinde dans adımlarıyla birleştirilmesinden, en basit anlaşılır şekliyle oluşturulan koreografik hareket bütünlüğünün öğretiminin sağlanması.

Dersin İçeriği : Step Aerobikte ders planlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar. Step aerobik dersinde müziğin kullanımı. Aerobik te gelişmiş adımlar.Temel adımlarla gelişmiş adımların birleştirilmesi .Step platformunun kullanım tekniğinin anlatımı .Step platformunda geliştirilmiş adımlar. Step- Aerobik dersinde müziğin egzersize uygunluğu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Step -Aerobik tarihçesinin tanımı. Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
2 Step Aerobikte .temel adımların anlatımı Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
3 Step Aerobikte ders planlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
4 Step aerobik dersinde müziğin kullanımı Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
5 Blok türleri Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
6 Aerobik te gelişmiş adımlar Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
7 Temel adımlarla gelişmiş adımların birleştirilmesi Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
8 ARA SINAV Uygulama Uygulama
9 Step platformunun kullanım tekniğinin anlatımı Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
10 Step platformunda geliştirilmiş adımlar Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
11 Step- Aerobik dersinde müziğin egzersize uygunluğu Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
12 Egzersiz şekillerinin anlatılması Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
13 Egzersizin yoğunluğunu etkileyen faktörler Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
14 Genel tekrar Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
15 Genel tekrar Uygulama Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma
16/17 Final sınavı Uygulama Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Herkes İçin Spor , fitness ve formda kalma Erol Uğur / Özer Baysaling
 Balance Body Univercity Eğitim Manueli
 Herkes İçin Spor , fitness ve formda kalma Erol Uğur / Özer Baysaling
 Modern Fitness , Zülküf Turan
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 0
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 2
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 1
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 1
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5