Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seç Ders 2( Aerobik Dans-step) |
|
Dersin Kodu |
: |
YBS317 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
müzik kullanımı ,koreografi uygulamaları, çeşitlendirme yetilerini geliştirmesi. studio derslerinde liderlik özelliğini güçlendirerek ders idaresi. studio derslerinde yapılacak olan koreografileri çeşitlendirerek ögretimi uygulamalarını yapabilmesi studio derslerine ilişkin bir ders programlarının organize edilebilmesi studio derslerinin ( step,aerobic,pilates,bosu,tae-bo,latin aerobic) temel tanımlarını yapabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Ritim eğitimi ve dans |
|
Dersin Amacı |
: |
Step-Aerobik adımlarının, müzik eşliğinde dans adımlarıyla birleştirilmesinden, en basit anlaşılır şekliyle oluşturulan koreografik hareket bütünlüğünün öğretiminin sağlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Step Aerobikte ders planlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar. Step aerobik dersinde müziğin kullanımı. Aerobik te gelişmiş adımlar.Temel adımlarla gelişmiş adımların birleştirilmesi .Step platformunun kullanım tekniğinin anlatımı .Step platformunda geliştirilmiş adımlar. Step- Aerobik dersinde müziğin egzersize uygunluğu
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Step -Aerobik tarihçesinin tanımı. |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
2 |
Step Aerobikte .temel adımların anlatımı |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
3 |
Step Aerobikte ders planlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
4 |
Step aerobik dersinde müziğin kullanımı |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
5 |
Blok türleri |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
6 |
Aerobik te gelişmiş adımlar |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
7 |
Temel adımlarla gelişmiş adımların birleştirilmesi |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Uygulama |
Uygulama |
|
9 |
Step platformunun kullanım tekniğinin anlatımı |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
10 |
Step platformunda geliştirilmiş adımlar |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
11 |
Step- Aerobik dersinde müziğin egzersize uygunluğu |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
12 |
Egzersiz şekillerinin anlatılması |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
13 |
Egzersizin yoğunluğunu etkileyen faktörler |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
14 |
Genel tekrar |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
15 |
Genel tekrar |
Uygulama |
Gösterip yaptırma ve bireysel çalışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama |
Uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
2 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
2 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
1 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
1 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|