Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Bilgisi Seçmeli Dersi 3 (Badminton

Dersin Kodu : YBS305

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ZEHRA GİRMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Badminton oyun kuralları hakkında bilgi edinilecek
2-Badmintonda kullanılan malzemeler neler öğrenciler bilgi sahibi olacak
3- Badminton vuruş teknikleri nelerdir bilgi sahibi olunacak
4-Badminton temel taktik becerileri kazanılacak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Badminton oyununun teknik ve taktik özelliklerinin incelenmesi

Dersin İçeriği : Badminton sporunun teknik ve taktik analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin işlenişi hakkında genel bilgi Dersle ilgili kaynak tarama araştırma
2 Oyun kuralları hakkında bilgi Kaynak tarama Araştırma
3 Tüy topla uyum çalışmaları Uygulama için ısınma Uygulama
4 Raketle uyum oyunları Uygulama için ısınma Uygulama
5 Top ve raket birlikte uyum oyunları Uygulama için ısınma Uygulama
6 Badminton vuruş teknikleri Uygulama için ısınma Uygulama
7 El altı vuruşlar Uygulama için ısınma Uygulama
8 Baş üstü vuruşlar Uygulama için ısınma Uygulama
9 ARA SINAV Sınava Hazırlık Uygulama
10 Yan el vuruşu Uygulama için ısınma Uygulama
11 Filede oyun Uygulama için ısınma Uygulama
12 Kortta Teklerde oyun düzeni Uygulama için ısınma Uygulama
13 Kortta Çiftlerde oyun düzeni Uygulama için ısınma Uygulama
14 Filede oyun Uygulama için ısınma Uygulama
15 FİNAL SINAVI Sınava hazırlık Uygulama
16/17 FİNAL SINAVI Sınava hazırlık Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adım Adım Badminton, Ali Demirci ve Nevzat Demirci, Spor Yayınevi, Ankara 2007
 Öğrenme-Öğretme Süresince Badminton Oyunları, Ali Demirci ve Nevzat Demirci, Ankara 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 0
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 2
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 4 4 16
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5