Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yöneticilik Deneyimi 1

Dersin Kodu : SYB409

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uygulama yapılan kurumun yasal boyutunu açıklar
Uygulama yapılan kurumun örgüt şemasını çözümler
Uygulama yapılan kurumun vizyonunu yorumlar
Uygulama yapılan kurumun misyonunu açıklar
Uygulama yapılan kurumun çalışan profilini açıklar
Uygulama yapılan kurumun yönetici profilini açıklar
Uygulama yapılan kurumun etkinliklerini tanımlar
Uygulama kurumuna yönelik proje geliştirebilme becerisini edinir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spor kurumlarını, spor birimi olan kurumlar ile spor organizasyonu yapabilecek kurumları tanımak ve uygulamalara katılarak deneyim edinmek ve mesleğe yönelik bilinç oluşturmaktır.

Dersin İçeriği : Uygulama kurumunun yasal boyutu, misyonu, vizyonu, çalışan ve yönetici profili, kurumun etkinliklerinin incelenmesi, kuruma yönelik proje önerisi geliştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlgili kurumlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uygulama kurumuna gidiş ve yöneticilerle ve grup sorumlusu ile tanışma Collection of information about the institution Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
2 Uygulama kurumunun yasal boyutunun incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
3 Uygulama kurumunun yasal boyutunun incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma
4 Uygulama kurumunun yasal boyutunun incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma
5 Uygulama kurumunun misyonunun incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma
6 Uygulama kurumunun vizyonunun incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
7 Uygulama kurumunun birimlerinin incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
8 Uygulama kurumunun birimlerinin incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
9 ARA SINAV Tekrar Sözlü veya Yazılı Sınav
10 Uygulama kurumunun birimlerinin incelenmesi Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
11 Kurumun etkinliklerinin incelenmesi ve etkinliklere katılım Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Uygulama
12 Kurumun etkinliklerinin incelenmesi ve etkinliklere katılım Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi
13 Kuruma yönelik spor proje önerisi oluşturmak Daha önceki projelerin incelenmesi Araştırma Yapmak
14 Kuruma yönelik spor proje önerisi oluşturmak Daha önceki projelerin incelenmesi Araştırma Yapmak
15 Kuruma yönelik spor proje önerisi oluşturmak için Daha önceki projelerin incelenmesi Araştırma Yapmak
16/17 FİNAL SINAVI Kurum ile ilgili sunum hazırlama Araştırma Yapmak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Uygulama kurumlarına ait belgeler, yöneticiler ve çalışanlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 5
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 5
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 4
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 1
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 3
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 1
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 1
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 4
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 2
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6