Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yöneticilik Deneyimi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uygulama yapılan kurumun yasal boyutunu açıklar Uygulama yapılan kurumun örgüt şemasını çözümler Uygulama yapılan kurumun vizyonunu yorumlar Uygulama yapılan kurumun misyonunu açıklar Uygulama yapılan kurumun çalışan profilini açıklar Uygulama yapılan kurumun yönetici profilini açıklar Uygulama yapılan kurumun etkinliklerini tanımlar Uygulama kurumuna yönelik proje geliştirebilme becerisini edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor kurumlarını, spor birimi olan kurumlar ile spor organizasyonu yapabilecek kurumları tanımak ve uygulamalara katılarak deneyim edinmek ve mesleğe yönelik bilinç oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama kurumunun yasal boyutu, misyonu, vizyonu, çalışan ve yönetici profili, kurumun etkinliklerinin incelenmesi, kuruma yönelik proje önerisi geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlgili kurumlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uygulama kurumuna gidiş ve yöneticilerle ve grup sorumlusu ile tanışma |
Collection of information about the institution |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
2 |
Uygulama kurumunun yasal boyutunun incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
3 |
Uygulama kurumunun yasal boyutunun incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma |
|
4 |
Uygulama kurumunun yasal boyutunun incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma |
|
5 |
Uygulama kurumunun misyonunun incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma |
|
6 |
Uygulama kurumunun vizyonunun incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
7 |
Uygulama kurumunun birimlerinin incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
8 |
Uygulama kurumunun birimlerinin incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
9 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Sözlü veya Yazılı Sınav |
|
10 |
Uygulama kurumunun birimlerinin incelenmesi |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
11 |
Kurumun etkinliklerinin incelenmesi ve etkinliklere katılım |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Uygulama |
|
12 |
Kurumun etkinliklerinin incelenmesi ve etkinliklere katılım |
Lisan eğitiminde alınan bilgilerle karşılaştırma |
Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
|
13 |
Kuruma yönelik spor proje önerisi oluşturmak |
Daha önceki projelerin incelenmesi |
Araştırma Yapmak |
|
14 |
Kuruma yönelik spor proje önerisi oluşturmak |
Daha önceki projelerin incelenmesi |
Araştırma Yapmak |
|
15 |
Kuruma yönelik spor proje önerisi oluşturmak için |
Daha önceki projelerin incelenmesi |
Araştırma Yapmak |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Kurum ile ilgili sunum hazırlama |
Araştırma Yapmak |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
5 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
5 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
2 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
4 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
1 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
4 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
3 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
1 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
1 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
4 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
2 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|