|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Stratejik Yönetim |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB405 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İREMKAVASOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel stratejik yönetim kavramlarını tanır Stratejik yönetim süreci ve öğelerini çözümler Dış çevre analizini açıklar İşletme analizini açıklar Stratejik planlamayı yorumlar Temel stratejileri açıklar Stratejilerin uygulanmasında yapı ve sistemleri tanımlar Stratejilerin uygulanmasında örgüt kültürünü açıklar Stratejilerin uygulanmasında liderlik biçimlerini açıklar Örnek olaylarla stratejik yönetim anlayışını geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Değişen çevre koşulları altında, bir işletmenin stratejik olarak rekabet edebilmesi ve ortalamanın üzerinde getiriler kazanabilmesi için gerek duyabileceği her türlü karar ve faaliyetleri açıklamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Stratejik Yönetim ve Temel Kavramlar, Stratejik Yönetim Süreci, İşletme Analizi, Stratejik Planlama, Temel Stratejilerin Belirlenmesi, Stratejilerin Uygulanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Stratejik Yönetim ve Temel Kavramlar |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
2 |
Stratejik Yönetim Süreci |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
3 |
Dış Çevre Analizi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
4 |
İşletme Analizi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
5 |
İşletme Analizi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
6 |
Yönetişim ve Stratejik Yönetim Çabalarının Örgütlenmesi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
7 |
Stratejik Planlama |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Temel Stratejilerin Belirlenmesi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
10 |
Stratejilerin Uygulanması: Yapı ve Sistemler |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
11 |
Stratejilerin Uygulanması: Örgüt Kültürü ve Strateji |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
12 |
Stratejilerin Uygulanması: Liderlik ve Strateji |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
13 |
Stratejik Değerleme ve Kontrol |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Soru-Cevap |
|
14 |
Örnek Olay |
Ders kaynaklarını okuma |
Örnek Olay |
|
15 |
Örnek Olay |
Yok |
Örnek Olay |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Eren E. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 8.Baskı İstanbul:Beta Basım A.Ş. 2010.
2. Ülgen, H.,ve Mirze S.K. İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul:Literatür Yayın. 2006.
3. Bakoğlu R. Çağdaş Stratejik Yönetim, 1.Baskı, İstanbul:Beta Basım Yayım A.Ş. 2010.
4. Dinçer Ö. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 2.Baskı, İstanbul, 1992.
5. Pearre J.A., Robinson R.B. Strategic Management, Formulation, Implementation and
Control, Eighth Edition, mcGraw-Hill, İrvin, 2003.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
4 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
5 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
2 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
3 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|