|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örgüt Kültürü |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kültür ve örgüt kültürü kavramlarını ve modellerini irdeler. Örgüt kültüründe insan faktörünün yerini ve ilişkisini analiz eder. Örgüt Kültürünün Farklılaşması ve Entegrasyonunu karşılaştırıp eleştirir. Kültür ile iletişimin ve liderliğin ilişkisini ölçütlere göre eleştirir. Örgüt kültürü ve cinsiyet ilişkisini değerlendirir. Örgüt Kültürünün küreselleşme ile ilişkisini değerlendirir. Örgüt kültürünün değişimini ve öğrenilmesini analiz eder. Örgüt kültürü ve etik ilişkisini irdeler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SYB403 Örgüt Kültürü
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çalışma ortamındaki kişilerin bulundukları örgütü, kültürünü, kendileri ile bu kültürün uyumunu anlamaları; kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri ve örgüt kültürü ile ilgili yeni açılımları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste kişinin bulundukları örgütü daha iyi tanıması için kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon, örgüt kültürünün yönetim anlayışına etkileri ve örgüt kültüründeki yeni açılımlar gibi konulara değinilecektir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kültür Kavramının Tanımı, Kültürün Öğeleri |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Kültürel Boyutlar |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Örgüt Kültürünün Tanımı ve Oluşumu |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Örgüt Kültürünün Boyutları |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Örgüt Kültürü ile İlgili Model ve Yaklaşımlar |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Örgüt Kültürü-Kurumsallaşma İlişkisi |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Örgüt Kültüründe Liderin İşlevleri |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Örgüt Kültürünün Değiştirilmesi |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Örgüt Kültürünün Ölçülmesi I |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Örgüt Kültürünün Ölçülmesi II |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Örgüt Kültürü ile İlişkili Kavramlar: Örgütsel Vatandaşlık, Örgütsel Bağlılık |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Örgüt Kültürü ile İlişkili Kavramlar: Motivasyon |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Örgüt Kültürü ile İlişkili Kavramlar: Performans |
İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doğan Binali, Örgüt Kültürü, 2007, Beta Yayınevi
SCHEIN,H.E., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Boss Publishers,1992, San Francisco-USA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
5 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
4 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
5 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
1 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
5 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
3 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
1 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
1 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|