|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Herkes İçin Yaşan Boyu Spor |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman TURAN ARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Herkes için spor ile ilgili temel kavramları açıklar Herkes için sporun önemini açıklar. Herkes için sporun sağlık üzerindeki etkisini açıklar. Egzersiz bir ilaçtır” kavramını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herkes için sporun temel bilgilerinin ve uygulamalarını öğretmeyi hedefler |
|
Dersin İçeriği |
: |
Herkes için sporun amaçları, Egzersizin tanımı, çeşitleri , Sağlık için egzersiz uygulaması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Herkes için sporun tanımı ve tarihsel gelişimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
2 |
Herkes için sporun amaçları ve felsefesi dünyada ve Türkiye’de anlayışı |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
3 |
EgzEgzersizin tanımı,çeşitleri ,nerede ,nasıl ,ne kadar ve nerede ve hangi şiddette egzersiz |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
4 |
Doğru egzersiz bir ilaçtır’ın anlatımı. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
5 |
Egzersiz bedeniniz ve sağlınınız üzerinde etkileri |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
6 |
Sağlık için yürüyüş ve koşu egzersizleri uygulaması. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
7 |
Dengeli ve düzenli beslenmeyle ilgili temel bilgiler. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
8 |
ARA SINAVI |
sınava hazırlık |
|
|
9 |
İş yeri ve büro egzersizleri uygulaması. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
10 |
Kilo yönetimi,kilo nasıl verilir ve Obezite |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
11 |
Sağlıklı yaşam ve sağlıklı yaşlanma hakkında temel bilgiler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
12 |
Sağlık için spor uygulaması(yavaş tempolu koşu ve yürüyüş uygulaması) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
13 |
Direnç egzersizleri uygulaması |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
14 |
Sağlık için tekrar egzersiz uygulaması yürüyüş ve yavaş tempolu koşu. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
15 |
Sağlık için tekrar egzersiz uygulaması yürüyüş ve yavaş tempolu koşu. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım Soru-Yanıt, Gruplar halinde yürüyüş ve yavaş tempo da koşu çalışmaları,direnç egzersizi çalışmaları,büro egzersizi uygulaması |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ZORBA Erdal, İkizler Can , Herkes için Spor, Morpa yanınları, İstanbul 2005
ZORBA Erdal, Herkes için Yaşam Boyu Spor, Herkes için Yaşam Boyu Spor. Fed. Federasyon yayınları Ankara 2012
ERSOY Gülgün, Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme ile ilgili Temel Bilgiler. ,Damla matbaacılık, Ankara 2000.
KUŞHAN Muzaffer, Anti-aging Genç Kalma Sanatı, Remzi kitabevi, İstanbul 2003.
ERGEN Emin, İşyeri Egzersizleri, Nobel yayınları, Ankara 2003.
Müftüoğlu Osman, Yaşasın Hayat, Doğan kitapçılık, İstanbul 2005.
Kale R. Yaşam Boyu Spor, Nobel Yayın 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
2 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
2 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
1 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
1 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
4 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|