|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sporda Sosyal Psikoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
* Analitik düşünme ve sentez yapabilme gibi bilişsel yetenekleri ortaya koyar. Kendi deneyimleri ile ilgili hikaye anlatarak, yaşamına olan olumlu ve olumsuz katkılarını sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşır. * İletişim becerilerini empati kavramını bilerek yaşantısına aktarmayı öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
sporda sosyal psikolojinin önemini öğrenmesi, Çalışma alanlarının spor ortamına uyarlanmasıyla ilgili kavramlarını anlayabilme ve yaşama aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. Sosyalleşme süreci, Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi,
sporda özdeşleşme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları.
2. Soyalleşme nedir? Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi, cinsiyet |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
2 |
Ahlak tanımı, gelişimi, kimlik ve kişilik. Spor yapan çocuk ve gençlerde kimlik değişimi.
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
3 |
Sporda ahlak ve Fair-Play örnek fair play olayları.
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
4 |
Tutumlar, tutumların özellikler, inanç ve tutumlarda Sporun yeri ve önemi. |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
5 |
Tutumların insan ilişkilerindeki önemi, özellikleri ve tutum değiştirmeye yol açan çelişkiler |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
6 |
Tutum değiştirme kuramları: Psikoanalitik kuram, öğrenme kuramı, |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
7 |
Engellenme nedir, engellenme kuramları. Spor ve engellenme.
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
8 |
Vize sınavı |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
9 |
Duygusal zeka kavramı? Yaşantımıza ne şekilde aktarabildiğimiz? Empati ve sempati kavramlarının tanımı. Farklılıkları |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
10 |
Rol nedir? Rollerin sınıflandırılması; rol uyumu, rol uyumsuzluğu, rol bulaşması, rol katılığı. |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
11 |
Algı ve benlik kavramı.Benlik ve spor.Yetkinlik beklentisi. Sosyal öğrenme kuramı. |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
12 |
Grup Dinamiği ve spordaki görünümü; grup oluşumundaki evreler. |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
13 |
Grup etkinliği ve liderlik tarzları |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
14 |
Ceza ve ödül kavramlarının tanımı; Spordaki önemi. Antrenörün yaklaşımı, uygulamada dikkat edilecek noktalar.
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
15 |
Sinerji kavramının tanımı.
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
16/17 |
final sınavı |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilgin,N. (1995).Sosyal Psikolojiye Giriş. İzmir: İzmir Kitaplığı. Cüceloğlu, Doğan.İnsan ve davranışı – 2. bs. – İstanbul : Remzi Kitabevi, 1991. Feldman, Robert S.(1998). Social psychology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, Franzoi, S. L. (2003).
Social Psychology, Boston: McGraw-Hill. Freedman, J.L., D.O. Sears, J.M. Carlsmith. (2003) Sosyal Psikoloji, Çev. A. Dönmez, Ankara: İmge Kitabevi.
Kağıtçıbaşı Ç.(1998) Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim yayınevi. Kırel, Çiğdem.(2004).Sosyal psikoloji. Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Açıköğretim Fakültesi yayını ; no. 826.
Allport, Floyd H. (1900). Sosyal psikoloji. Ankara : Yeryüzü Yayınevi. Arkonaç, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa Yayınları. Baron, Robert A. ve Donn Byrne.(2000) Social psychology. Boston : Allyn and Bacon.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
2 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
1 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
2 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
3 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|