Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda Sosyal Psikoloji

Dersin Kodu : SYB307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : * Analitik düşünme ve sentez yapabilme gibi bilişsel yetenekleri ortaya koyar.
Kendi deneyimleri ile ilgili hikaye anlatarak, yaşamına olan olumlu ve olumsuz katkılarını sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşır.
* İletişim becerilerini empati kavramını bilerek yaşantısına aktarmayı öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : sporda sosyal psikolojinin önemini öğrenmesi, Çalışma alanlarının spor ortamına uyarlanmasıyla ilgili kavramlarını anlayabilme ve yaşama aktarabilme becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği : Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. Sosyalleşme süreci, Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi, sporda özdeşleşme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. 2. Soyalleşme nedir? Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi, cinsiyet Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
2 Ahlak tanımı, gelişimi, kimlik ve kişilik. Spor yapan çocuk ve gençlerde kimlik değişimi. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
3 Sporda ahlak ve Fair-Play örnek fair play olayları. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
4 Tutumlar, tutumların özellikler, inanç ve tutumlarda Sporun yeri ve önemi. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
5 Tutumların insan ilişkilerindeki önemi, özellikleri ve tutum değiştirmeye yol açan çelişkiler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
6 Tutum değiştirme kuramları: Psikoanalitik kuram, öğrenme kuramı, Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
7 Engellenme nedir, engellenme kuramları. Spor ve engellenme. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
8 Vize sınavı Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
9 Duygusal zeka kavramı? Yaşantımıza ne şekilde aktarabildiğimiz? Empati ve sempati kavramlarının tanımı. Farklılıkları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
10 Rol nedir? Rollerin sınıflandırılması; rol uyumu, rol uyumsuzluğu, rol bulaşması, rol katılığı. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
11 Algı ve benlik kavramı.Benlik ve spor.Yetkinlik beklentisi. Sosyal öğrenme kuramı. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
12 Grup Dinamiği ve spordaki görünümü; grup oluşumundaki evreler. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
13 Grup etkinliği ve liderlik tarzları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
14 Ceza ve ödül kavramlarının tanımı; Spordaki önemi. Antrenörün yaklaşımı, uygulamada dikkat edilecek noktalar. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
15 Sinerji kavramının tanımı. Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
16/17 final sınavı Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilgin,N. (1995).Sosyal Psikolojiye Giriş. İzmir: İzmir Kitaplığı. Cüceloğlu, Doğan.İnsan ve davranışı – 2. bs. – İstanbul : Remzi Kitabevi, 1991. Feldman, Robert S.(1998). Social psychology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, Franzoi, S. L. (2003).
 Social Psychology, Boston: McGraw-Hill. Freedman, J.L., D.O. Sears, J.M. Carlsmith. (2003) Sosyal Psikoloji, Çev. A. Dönmez, Ankara: İmge Kitabevi.
 Kağıtçıbaşı Ç.(1998) Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim yayınevi. Kırel, Çiğdem.(2004).Sosyal psikoloji. Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Açıköğretim Fakültesi yayını ; no. 826.
 Allport, Floyd H. (1900). Sosyal psikoloji. Ankara : Yeryüzü Yayınevi. Arkonaç, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa Yayınları. Baron, Robert A. ve Donn Byrne.(2000) Social psychology. Boston : Allyn and Bacon.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 2
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 1
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 2
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 4
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 3
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3