|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bireysel Sporlar2 ( Yüzme) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB234 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman L.TOLGA ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel yüzme becerilerini sergileyebilen, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktarabilen, yüzmenin öneminin farkında öğrenciler yetiştirmek
Temel yüzme becerilerini sergileyebilen, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktarabilen, yüzmenin öneminin farkında öğrenciler yetiştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüzme sporuyla ilgili teknik ve taktik beceriler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi |
Kaynak okuma |
düz anlatım, tesis gezisi |
|
2 |
Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları
|
Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması |
SUnum, düz anlatım ve uygulamaÖZEL SUNUM |
|
3 |
Krawl tekniğine giriş. Özellikleri
|
Krawl tekniği giriş alıştırmalarım |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
4 |
Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon
|
Krawl tekniği alıştırmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
5 |
Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri
|
Krawl tekniği alıştırmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
6 |
Yüzmede çıkış (start)
|
atlamaya yönelik basit alıştırmalar |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
7 |
Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri
|
Sırt üstü pozisyon kazandıran çalışmalar |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
8 |
ARA SINAV |
Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı |
Uygulama |
|
9 |
Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon
|
Sırt üstü ayak ve kol çalışmaları |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
10 |
Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. |
Sırt üstü koordinasyon çalışmaları ve kurallara yönelik kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
11 |
Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri
|
Kurbağalamaya giriş dirilleri |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
12 |
Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon
|
Kurbağalamada koordinasyon dirilleri |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
13 |
Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri |
Kurbağalamada koordinasyon dirilleri |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
14 |
Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve star özelliklerine bakış.
|
Kaynak okuma |
Sunum, düz anlatım ve uygulama |
|
15 |
Genel Tekrar |
Tüm Konuların okunması |
Anlatım - Sunum |
|
16/17 |
Final |
Tüm konuların tekrarı |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sweetenham, Bill., Coachin Intensive, September 2010.
Bozdoğan A. Özüak A. Stilleriyle Temel Yüzme. İstanbul:İl Press Basım ve Yayın, 2003
Alpar,Reha, Yüzme ve Sutopu Antrenmanlarının Temelleri, MEB SGM yay, 1990
Hannula, Dick, Coaching Swimming Successfully,1995.
Bozdoğan A Yüzmede Fizyoloji, Mekanik ve Metod Marmara Üniversitesi. 1999
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
3 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
2 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
2 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
2 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
3 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
1 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
4 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
1 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
2 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
3 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|