|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB222 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İREMKAVASOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kamu yönetiminin temel kavramlarını açıklar. Kamu yönetiminin temel özelliklerini bilir. Kamu yönetiminin yapısal özelliklerini kavrar. Kamu yönetiminin sorunlarını sıralar Kamu yönetiminin sorunlarına çözüm önerileri getirir. Yeni yönetim yaklaşımlarının yönetim bilimi içindeki önemini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin kamu yönetiminin temel kavramları ve özellikleri, kamu yönetimindeki değişim ihtiyacı ve kamu yönetimindeki yeni yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kamu yönetimi kavramları, ilkeleri ve yapısı, kamu yönetiminin örgütlenmesi, bürokrasi kavramı ve kamu bürokrasisi, Türkiye´nin siyasi rejimi, kamu yönetiminde yeni yaklaşımlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kamu yönetiminin tanımı, elemanları ve temel kavramları |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
2 |
Kamu Yönetimine Egemen Olan Temel İlkeler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
3 |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Siyasi Rejimi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
4 |
Kamu Bürokrasisi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
5 |
Genel İdarenin Merkez Kuruluşları |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
6 |
Merkezdeki Yardımcı Kuruluşlar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
7 |
Genel İdarenin Taşra Kuruluşları |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
8 |
Ara Sınav
|
sınava hazırlık |
|
|
9 |
Mahalli İdareler (Yerel Yönetimler) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
10 |
Mahalli İdareler (Yerel Yönetimler) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
11 |
Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
12 |
Kamu Yönetiminin Başlıca Sorunları ve Çözüm Önerileri |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
13 |
Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
14 |
Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
15 |
Genel Tekrar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem. |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Parlak, B. ve Sobacı, Z., Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel yay., İstanbul, 2008.
Ergun, T., Kamu Yönetimi, TODAİE yay., Ankara, 2004.
Nohutçu, A., Kamu Yönetimi, Savaş yayınevi, Ankara, 2006.
Eryılmaz, B., Kamu Yönetimi, Umuttepe yay., Kocaeli, 2012.
Eren, E., Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar), Beta Basım Yayım,İstanbul 2003.
Çevik, H.H., Kamu Yönetimi, Seçkin yay., Ankara, 2012.
Özer, M.A., Yeni Kamu Yönetimi, Platin yay., Ankara, 2005.
Al, H., Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Bilimadamı yay., Ankara, 2002.
Gözübüyük, A.Ş., Türkiye’nin İdari Yapısı, Sevinç Matbaası, Ankara, 1976.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
3 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
3 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
2 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
2 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
3 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
1 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
4 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|