Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kamu Yönetimi

Dersin Kodu : SYB222

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. İREMKAVASOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kamu yönetiminin temel kavramlarını açıklar.
Kamu yönetiminin temel özelliklerini bilir.
Kamu yönetiminin yapısal özelliklerini kavrar.
Kamu yönetiminin sorunlarını sıralar
Kamu yönetiminin sorunlarına çözüm önerileri getirir.
Yeni yönetim yaklaşımlarının yönetim bilimi içindeki önemini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin kamu yönetiminin temel kavramları ve özellikleri, kamu yönetimindeki değişim ihtiyacı ve kamu yönetimindeki yeni yönetim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Kamu yönetimi kavramları, ilkeleri ve yapısı, kamu yönetiminin örgütlenmesi, bürokrasi kavramı ve kamu bürokrasisi, Türkiye´nin siyasi rejimi, kamu yönetiminde yeni yaklaşımlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kamu yönetiminin tanımı, elemanları ve temel kavramları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
2 Kamu Yönetimine Egemen Olan Temel İlkeler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
3 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Siyasi Rejimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
4 Kamu Bürokrasisi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
5 Genel İdarenin Merkez Kuruluşları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
6 Merkezdeki Yardımcı Kuruluşlar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
7 Genel İdarenin Taşra Kuruluşları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
8 Ara Sınav sınava hazırlık
9 Mahalli İdareler (Yerel Yönetimler) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
10 Mahalli İdareler (Yerel Yönetimler) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
11 Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
12 Kamu Yönetiminin Başlıca Sorunları ve Çözüm Önerileri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
13 Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
14 Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
15 Genel Tekrar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
16/17 Final sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Parlak, B. ve Sobacı, Z., Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel yay., İstanbul, 2008.
 Ergun, T., Kamu Yönetimi, TODAİE yay., Ankara, 2004.
 Nohutçu, A., Kamu Yönetimi, Savaş yayınevi, Ankara, 2006.
 Eryılmaz, B., Kamu Yönetimi, Umuttepe yay., Kocaeli, 2012.
 Eren, E., Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar), Beta Basım Yayım,İstanbul 2003.
 Çevik, H.H., Kamu Yönetimi, Seçkin yay., Ankara, 2012.
 Özer, M.A., Yeni Kamu Yönetimi, Platin yay., Ankara, 2005.
 Al, H., Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Bilimadamı yay., Ankara, 2002.
 Gözübüyük, A.Ş., Türkiye’nin İdari Yapısı, Sevinç Matbaası, Ankara, 1976.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 3
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 3
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 2
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 5
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 3
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 1
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 4
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4