|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Takım Sporları ( Hentbol) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB125 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MEHMET BİLBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hentbol oyunun tanımı, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur Hentbol oyun kuralları, temel ve bireysel teknik becerileri uygulayıp anlatır Bireysel ve grup savunma - hücum taktiğini uygulayıp anlatır Kaleci temel teknik uygulamalarını öğrenir ve davranışlarını uygular Takım savunma ve hücum taktik becerilerini uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hentbol oyununun kuralları ile öğrenilmesi ve bireysel teknik ve becerilerinin kazanılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hentbol Oyun Kuralları ve Teknik-Taktik Beceriler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO derslik, spor salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hentbol oyunun tanımı, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi,
|
İlgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
2 |
TEMEL TEKNİK; Top tutma ve pas (Temel pas, bilekten pas, sıçrayarak pas) |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
3 |
TEMEL TEKNİK; Pas (Alttan pas, arkadan pas, ense pası ve özel paslar) |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
4 |
TEMEL TEKNİK; Kale atışları çeşitleri temel atışlar |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
5 |
TEMEL TEKNİK; Sıçrayarak atış, düşerek atış |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
6 |
TEMEL TEKNİK; Top sürme ve aldatmalar |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
7 |
TEMEL TEKNİK; Bireysel Savunma |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
8 |
ARA SINAV
|
Sınav hazırlığı |
Yazılı-uygulama |
|
9 |
TEMEL TEKNİK; Kaleci temel teknikleri |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
10 |
GRUP TAKTİĞİ; Savunmada grup taktiği
|
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
11 |
GRUP TAKTİĞİ; Hücumda grup taktiği |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
12 |
TAKIM TAKTİĞİ; Savunmada takım taktiği |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
13 |
TAKIM TAKTİĞİ, Hücumda takım taktiği |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
14 |
TAKIM TAKTİĞİ, Azlıkta-çoklukta hücum ve savunma |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
Uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınav hazırlığı |
Yazılı-uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sevim.Y Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2002
Dorak F. Hentbol-1 bireysel hücum ve savunma İzmir 1994
Taşkıran Y. Hentbolda temel eğitim Ankara; Bağırgan Yayınevi 2002
Muratlı S. Öner K. Hentbol´de Savunma Oto Basım evi 1985
Çeliksoy, M. (2000) Küçük Yaş Gruplarında Hentbol. Eskişehir; T.C.Anadolu Üni.Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
4 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|