Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Takım Sporları ( Hentbol)

Dersin Kodu : SYB125

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MEHMET BİLBEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hentbol oyunun tanımı, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
Hentbol oyun kuralları, temel ve bireysel teknik becerileri uygulayıp anlatır
Bireysel ve grup savunma - hücum taktiğini uygulayıp anlatır
Kaleci temel teknik uygulamalarını öğrenir ve davranışlarını uygular
Takım savunma ve hücum taktik becerilerini uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hentbol oyununun kuralları ile öğrenilmesi ve bireysel teknik ve becerilerinin kazanılması

Dersin İçeriği : Hentbol Oyun Kuralları ve Teknik-Taktik Beceriler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BESYO derslik, spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hentbol oyunun tanımı, tarihi, dünyada ve Türkiyedeki gelişimi, İlgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
2 TEMEL TEKNİK; Top tutma ve pas (Temel pas, bilekten pas, sıçrayarak pas) Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
3 TEMEL TEKNİK; Pas (Alttan pas, arkadan pas, ense pası ve özel paslar) Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
4 TEMEL TEKNİK; Kale atışları çeşitleri temel atışlar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
5 TEMEL TEKNİK; Sıçrayarak atış, düşerek atış Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
6 TEMEL TEKNİK; Top sürme ve aldatmalar Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
7 TEMEL TEKNİK; Bireysel Savunma Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
8 ARA SINAV Sınav hazırlığı Yazılı-uygulama
9 TEMEL TEKNİK; Kaleci temel teknikleri Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
10 GRUP TAKTİĞİ; Savunmada grup taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
11 GRUP TAKTİĞİ; Hücumda grup taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
12 TAKIM TAKTİĞİ; Savunmada takım taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
13 TAKIM TAKTİĞİ, Hücumda takım taktiği Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
14 TAKIM TAKTİĞİ, Azlıkta-çoklukta hücum ve savunma Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
15 GENEL TEKRAR Uygulama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma,
16/17 FİNAL SINAVI Sınav hazırlığı Yazılı-uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sevim.Y Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2002
 Dorak F. Hentbol-1 bireysel hücum ve savunma İzmir 1994
 Taşkıran Y. Hentbolda temel eğitim Ankara; Bağırgan Yayınevi 2002
 Muratlı S. Öner K. Hentbol´de Savunma Oto Basım evi 1985
 Çeliksoy, M. (2000) Küçük Yaş Gruplarında Hentbol. Eskişehir; T.C.Anadolu Üni.Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 2
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 4
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5