|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB124 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NEJAT ERK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye Ekonomisinin alt dönemlerini tarihsel olarak ayırt eder. Türk Ekonomisinin tarih içindeki niteliksel ve niceliksel dönüşümünü inceler.
Türkiye Ekonomisinin, dünya ekonomisine, Washington Mutabakatı´nın neo liberal politikalarını uygulayarak entegrasyon sürecini değerlendirir. IMF´nin Türkiye ekonomisindeki karar alma sürecindeki artan önemini değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, iktisat ile ilgili temel kavramları öğreterek, iktisadi konular hakkında analiz etme yeteneğini geliştirebilmek, teorik bulguların Türkiye örnekleriyle zenginleştirilmesi yoluyla bir spor yöneticisi adayının iktisadi düşünüş, yorumlama ve ihtiyaç duyduğunda konuları derinlemesine inceleyebilme yeteneği kazandırabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
temel ekonomi kavramları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin ve kullanılacak kaynakların tanıtımı. |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
2 |
Osmanlı ekonomisinin kapitalizmin etkisi altına girişi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
3 |
Osmanlı´dan Türkiye cumhuriyetine kalan ekonomik miras |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
4 |
Kuruluş (Açık ekonomi koşullarında yeniden inşa 1923–1929 |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
5 |
Korumacı Devletçi sanayileşme 1930–1939 |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
6 |
İkinci Dünya savaşında uygulanan ekonomi politikaları (1940–1945) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
7 |
Dünya ekonomisi ile farklı bir entegrasyon ve toplumsal dönüşüm 1946–1953 |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
8 |
Tıkanma ve Yeniden Uyum 1954–1961 |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
9 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
|
|
10 |
Bottleneck and readaptation(1954–1961) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
11 |
Planlı Dönem (İçe dönük, dışa bağımlı gelişme 1962–1976) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
12 |
Yeni Dünya Düzeni ve Küreselleşme ile ilgili gelişmeler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
13 |
İktisat politikalarında dönüşüm ve Washington Kararları (1980´li yıllar) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
14 |
Dışa Açık ekonomi koşullarında Türkiye´de yaşanan krizler ve çözüm çabaları (1990´lardan 2000´lere) |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
15 |
2020–2025 yılları arasında Türkiye Dünyanın neresinde durabilir. Çeşitli senaryolar |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ayşe Buğra: Devlet ve işadamları, İletişim Yayınları,1995
Rıdvan Karluk: Türkiye Ekonomisi, Beta yayınları,2002.
Korkut Boratav: Türkiye İktisat Tarihi, Gerçek Yayınevi,1988.
Çağlar Keyder:Dünya Ekonomisi İçinde Türkiye(1923-1929).Altan Matbaası,1993.
Çağlar Keyder:Türkiyede Devlet ve Sınıflar,İletişim yayınları,1993.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
4 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
5 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
1 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
5 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|