Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Ekonomi

Dersin Kodu : SYB124

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NEJAT ERK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye Ekonomisinin alt dönemlerini tarihsel olarak ayırt eder.
Türk Ekonomisinin tarih içindeki niteliksel ve niceliksel dönüşümünü inceler.
Türkiye Ekonomisinin, dünya ekonomisine, Washington Mutabakatı´nın neo liberal politikalarını uygulayarak entegrasyon sürecini değerlendirir.
IMF´nin Türkiye ekonomisindeki karar alma sürecindeki artan önemini değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, iktisat ile ilgili temel kavramları öğreterek, iktisadi konular hakkında analiz etme yeteneğini geliştirebilmek, teorik bulguların Türkiye örnekleriyle zenginleştirilmesi yoluyla bir spor yöneticisi adayının iktisadi düşünüş, yorumlama ve ihtiyaç duyduğunda konuları derinlemesine inceleyebilme yeteneği kazandırabilmektir.

Dersin İçeriği : temel ekonomi kavramları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin ve kullanılacak kaynakların tanıtımı. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
2 Osmanlı ekonomisinin kapitalizmin etkisi altına girişi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
3 Osmanlı´dan Türkiye cumhuriyetine kalan ekonomik miras konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
4 Kuruluş (Açık ekonomi koşullarında yeniden inşa 1923–1929 konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
5 Korumacı Devletçi sanayileşme 1930–1939 konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
6 İkinci Dünya savaşında uygulanan ekonomi politikaları (1940–1945) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
7 Dünya ekonomisi ile farklı bir entegrasyon ve toplumsal dönüşüm 1946–1953 konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
8 Tıkanma ve Yeniden Uyum 1954–1961 konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
9 Ara sınav sınava hazırlık
10 Bottleneck and readaptation(1954–1961) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
11 Planlı Dönem (İçe dönük, dışa bağımlı gelişme 1962–1976) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
12 Yeni Dünya Düzeni ve Küreselleşme ile ilgili gelişmeler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
13 İktisat politikalarında dönüşüm ve Washington Kararları (1980´li yıllar) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
14 Dışa Açık ekonomi koşullarında Türkiye´de yaşanan krizler ve çözüm çabaları (1990´lardan 2000´lere) konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
15 2020–2025 yılları arasında Türkiye Dünyanın neresinde durabilir. Çeşitli senaryolar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
16/17 Final sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ayşe Buğra: Devlet ve işadamları, İletişim Yayınları,1995
 Rıdvan Karluk: Türkiye Ekonomisi, Beta yayınları,2002.
  Korkut Boratav: Türkiye İktisat Tarihi, Gerçek Yayınevi,1988.
 Çağlar Keyder:Dünya Ekonomisi İçinde Türkiye(1923-1929).Altan Matbaası,1993.
 Çağlar Keyder:Türkiyede Devlet ve Sınıflar,İletişim yayınları,1993.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 4
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 5
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 5
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 1
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 5
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4