|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Takım Sporları ( Voleybol) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB123 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ZEHRA GİRMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, oyun hakkında genel bilgiyi, temel pozisyonları bilir uygular.. Students Öğrenci, Pas çeşitlerini ve tekniğin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular. Öğrenci, Servis çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
Öğrenci, Hücum çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular. Öğrenci, Blok çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular. Öğrenci, Arka alan savunması çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular. Öğrenci, Voleybolda oyun sistemleri çeşitlerini, öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Voleybolun tarihi, kuralları, Teknikleri, taktikleri ve Oyun Sistemlerinin öğrenilip geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve voleybol sahası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
2 |
Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
3 |
Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
4 |
Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
5 |
Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
6 |
Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
7 |
Arka alan savunması çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
8 |
ARA SINAV |
teori ve pratik sınav |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
9 |
Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. Sistemlere giriş. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
10 |
3:3 ve Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
11 |
4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
12 |
Öğrenilen 4:2 sisteminin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
13 |
5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
14 |
Öğrenilen 5:1 sisteminin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
15 |
Öğrenilen 4:2 ve 5:1 sisteminin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. |
ısınma |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
teori ve pratik sınav |
Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001
Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009
Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003
Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
1 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
3 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
1 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
1 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
2 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|