Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ELA GÜRSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases.
2-Can introduce him/hersef and others.
3-Can ask /answer questions about personal details such as where he/she lives, people he or she knows and things he/she has.
4-Can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly.
5-Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personal and family information).
6-Can exchange information on familiar and routine matters.
7-Can understand the main points of a text related to everyday life.
8-Can produce simple connected text on topics of personal interest.
9-Can describe his/her background in simple terms.
10-Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans.
11-Can deal with situations in an area where the language is spoken.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ogrencilerin temel İngilizce gramerini ogrenmesi

Dersin İçeriği : Temel gramer konulari ve basit konusma kaliplari

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries(week1) yok Translation and Communicative Method
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day (week2) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns (week3) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
4 Talking about a holiday- a, an, any, some (week4) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
5 Talking about possessions-have/has got(week5) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
6 Asking for information in a shop- there is /are – a, an, any, some(week6) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
7 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities ( week7) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
8 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now(week8) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
9 Midterm test (visa)(week9) Önceki konuların tekrarı Exam
10 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability(week10) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
11 Basic questions about people Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
12 Simple Present Tense Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
13 Interviewing your partner and writing an article (week 13) Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
14 Can / cannot Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
15 Revision of tenses Önceki konuların tekrarı Translation and Communicative Method
16/17 Final Exam Önceki konuların tekrarı Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tom Hutchinson, English For Life, Oxford
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 2
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3