Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Madencilik Projeleri

Dersin Kodu : MMD413

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI
Prof.Dr. MESUT ANIL
Prof.Dr. OKTAY BAYAT
Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM
Doç.Dr. SUPHİ URAL
Doç.Dr. A.MAHMUT KILIÇ
Doç.Dr. AHMET DAĞ
Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Madencilik projesi hazırlama adımlarını listeler.
Proje hazırlama becerisi kazanır.
Madencilik projelerinin hukuki yönlerini belirtir.
Madencilik projelerinin teknik yönlerini listeler.
Madencilik projelerinin ekonomik yönlerini listeler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MMD101 Matematik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciyi madencilik alanıyla ilgili bir projeyi hazırlama konusunda bilgilendirmek.

Dersin İçeriği : Verilen konuya ait literatür tartışması, formata uygun sunumlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Danışman hocanın isteğine bağlı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
2 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR, KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
3 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
4 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR kONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
5 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
6 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
7 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
8 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
9 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
10 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
11 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
12 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
13 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE
14 iLGİLİ KONU İLE İLGİLİ DANIŞMAN HOCALARI İLE GÖRÜŞÜR, TARTIŞIR KONU İLE İLGİLİ ÖN ARAŞTIRMA YAPAR YÜZ YÜZE


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çözümlü madencilik projeleri, Ergin Arıoğlu, 1988
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 5
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 5
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 5
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 5
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 5
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 5
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3