Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çimento Teknolojisi

Dersin Kodu : MMD319

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ADEM ERSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çimento teknolojisini tanır.
Çimeto üretiminde kullanılan hammadeler ve katkı maddelerini öğrenir
Çimeto üretim prosesini kavrar
Çimento çeşitlerini öğrenir
Çimento ve beton kalite deneylerini bilir
Çimento pazarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çimento teknolojisini tanıtmak, çimento hammaddeleri ve çimento prosesini anlamak.

Dersin İçeriği : Çimento hammaddeleri , Çimento üretimi aşamaları, Çimento sınıflamaları, Standartlar, Türkiye Çimento Sektörü hakkında bilgi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çimentoya giriş, Türkiyede ve dünyada çimento sektörü Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
2 Çimento üretiminde kullanılan hammaddeler Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
3 Çimeto üretiminde kullanılan katkı maddeleri Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
4 Hammadde Kırıcıları Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
5 Hammadde hazırlama Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
6 Farin hazırlamada kullanılan kimyasal modüller Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
7 Hammaddelerin değirmenllerde öğütülmesi Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
8 Vize Sınavı - -
9 Klinker prosesi Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
10 Klinkerin öğütülmesi Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
11 Klinker öğütme ekipmanları Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
12 Çimento türleri Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
13 Çimento kalite deneyleri Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap
14 Çimentonun piyasaya arzı ve çimento pazarı Literaür tarar, ders notlarını okur Sunu, soru cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  2. Ersoy, A., Öner, Ü., Keretli İ., Kanmaz, V., Yüksek, İ., Gemici, V., Karakelle, C., R. Karaköse, R., 2003, Çimento Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Yayınları, Adana.
 3. Çelenk, A., 1999, Çimentonun Tarihçesi ve Türkiye Çimento Sektörü(1912-1999), H.Ö. Sabancı Holding Çimento G. y.y.
 4. Çimento ve Yan Mamulleri Sanayi Holding A.Ş., 1989, Çimento Teknolojisi Teknik Eğitim, Cilt 1, ÇİMHOL A.Ş. Yayınları, ANKARA.
 5. Çimento ve Yan Mamulleri Sanayi Holding A.Ş., 1989, Çimento Teknolojisi Teknik Eğitim, ÇİMHOL A.Ş. Yayınları, Cilt 2, ANKARA
 1. Kuleli, Ö., 2010, Çimeto Mühendisliği El Kitabı, 2. baskı, Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 13 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 2
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 3
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 3
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 3
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 3
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 3
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 3
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 1
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 4
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 3
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 1 13
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3