|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Makine Elemanları |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konstrüksiyon faaliyeti ve bu faaliyet içinde makina elemanları bilgisinin önemini bilir. Makine elemanlarının önemi, tanımı, standartları, toleransları, miller, yataklar hakkında bilgi sahibi olur. Makine elemanlarının sınıflandırılmasını bilir. Konstrüksiyon ve imalat işlemleri, mukavemet hesap yöntemleri, toleransları bilir. Bağlama elemanları, kaynak bağlantıları, perçin bağlantıları, mil göbek bağlantıları, cıvata bağlantıları, dişli aktarmalar, kavramalar, kayış kasnak mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makine ve makinaları oluşturan temel elemanları tanıtmak ve önemini kavratmak. Makina elemanlarının hesap, şekillendirme ve kullanım esaslarının verilmesi. Makina elemanları ile ilgili standartları tanıtmak. Makine elemanlarında toleranslar ve kalite olgusunu kavratmak.
Öğrencinin çeşitli konstrüksiyonlar için uygun elemanı seçip hesaplayabilecek bilgiye sahip olmasını sağlamak ve Maden makinelerinde uygulamalarını değerlendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Makine elemanlarına giriş ve tanımlar/ Makine elemanlarının sınıflandırılması/ Tolerans/ Mukavemet hesapları/ Bağlantı elemanları; lehim, yapıştırma, perçin, kaynak, civata, Mil-Göbek/ Miller ve Akslar/ Sızdırmazlık Elemanları/ Dişli çarklar/ Kayış Kasnak Mekanizmaları/ Zincir Mekanizmaları/ Halat ve Mafsal/ Kavramalar/ Frenler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Makine Elemanlarını tanımlamak ve sınıflandırmak |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notu, powerpoint sunuları, Joy mining machinery videoları |
|
2 |
Makine Elemanlarında tolerans–yüzey kalitesi ve etkilerini kavramak |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
3 |
Makine Elemanlarının; mukavemeti gerilme, eğme, burulma ve flambajı. |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
4 |
Bağlama elemanlarının sınıflandırılması |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
5 |
Bağlama elemanları ve geçmeler |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
6 |
Vidalı bağlama prensipleri |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
7 |
Vidalı bağlama elemanları |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
8 |
Kamalı birleştirmeler |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
9 |
Arasınav |
- |
- |
|
10 |
Pimli birleştirmeler |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
11 |
Kaynak bağlantıları |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
12 |
Kaynak metotları |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
13 |
Yapıştırma metotları |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
14 |
Dişliler, Kavrama ve Frenler, Kayış Kasnak Mekanizmaları |
Ders notları ve ilgili linkler |
Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar |
|
15 |
Final Haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Koç, E., Makine Elemanları Cilt 1, Nobel Kitabevi, Adana
KURBANOĞLU, C. Makine Elemanları, Nobel Yayınevi, 2009, Ankara
AKKURT, M., Makine elemanları, Birsen Yayınevi, 1997
Makine Elemanlerı Ders Notu, İnternet ve videolar
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
KURBANOĞLU, C. Makine Bilgisi, Nobel Yayınevi, 2009, Ankara
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
4 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
3 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|