|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik Resim |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Geometrik çizimleri yapar Üç görünüş ve perspektif çizimleri yapar Ölçülendirme yapar Çizgi çeşitleri ve kullanıldığı yerleri bilir Teknik resmi okuma becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teknik Resim çizim yöntemleri, kullanılan işaret ve semboller ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılarak resim çizmeyi ve okumayı öğrenme vizyonu kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik resmin tanımı ve amacı, geometrik çizimler, yay çizimleri, izdüşümler, görünüş çıkarma ve epür çizimleri, ölçülendirme, perspektif çizimleri ve örnek uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Teknik resim salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resmin tanımı, önemi, resim aletlerinin kullanılması ve bakımı resim kağıdı çeşitleri, ölçüleri, antetler, vs. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu |
|
2 |
Çizgi ve çeşitleri, yanlış –doğru çizim örnekleri, yazı ve çeşitleri, ölçekler |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Power point sunusu |
|
3 |
Geometrik Çizimler ve ödev |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
4 |
Geometrik çizimler ve ödev |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
5 |
Yay çizmleri ve ödev |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
6 |
Makina parça çizimi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
7 |
1. Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Çizim sınavı |
|
8 |
Üç görünüşün tanımı ve üç görünüş çıkarma teknikleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
9 |
Üç görünüş çıkarma alıştırmaları ve ödev |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
10 |
Ölçülendirme ve ödev |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
11 |
Perspektif çizimi ve teknikleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
12 |
Üç görünüşten perspektif çıkarma |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
13 |
Perspektif çıkarma alıştırmaları ve ödev |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Çalışma çizimlerinin uygulamalı anlatımı |
|
14 |
2.Ara sınavı |
1. arasınavından sonra 2. arasınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Çizim sınavı |
|
15 |
Dönem içi ödev değerlendirme |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Ödev çizimlerinin kontrolu |
|
16/17 |
Yarıyı sonu sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Çizim sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güzel, E., İnce, A., Say, M.S., Bozdoğan, A.M., Barut, Z.B., Özcan, M.T., 2008. Teknik Resim-I, Baki Kitabevi, Adana.
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunu ve notlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
0 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
0 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
0 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
0 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
0 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
0 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
2 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
1 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
3 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|