Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeoloji

Dersin Kodu : BBP109

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yer küre´nin yapısı ve evrimi hakkında bilgi sahibi olur.
Yerkabuğunu oluşturan kayalar ve mineralleri tanır
Toprak oluşum prosesini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yerkürenin tanınması, yerkabuğunun bileşimi ve değişimine etki eden faktörleri öğrenmek ve bu özelliklerin toprak açısından önemini kavramak

Dersin İçeriği : Yerkürenin tanıtımı, mineraller ve kayaçlar, zemin ve toprak oluşumu, bu oluşumların tarım ve mühendislik özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ziraat fakültesi amfisi ve jeoloji mühendisliği mineraloji laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Jeoloji biliminin tanımlanması, Yeryuvarı ve yerin iç yapısı, Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
2 Mineraller, kayaçların yapı taşları Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
3 Mağmatik kayaçlar, Plütonizma Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
4 Volkanizma ve volkanlar Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
5 Ayrışma, aşınma ve toprak Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
6 Çökeller ve çökel (sedimanter) kayaçlar Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
7 Metamorfizma ve metamorfik kayaçlar Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
8 Arasınav Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Yazılı
9 Levha tektoniği Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
10 Depremler Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
11 Kütle hareketleri Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
12 Akarsular Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
13 Yeraltı suyu ve su döngüsü Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
14 Jeolojik zaman ve ilgili kavramlar Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
15 Buzullar ve Buzullaşma Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Sunum
16/17 Final sınavı Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fiziksel Jeoloji, Monroe, S.J., Wicander, R., 2007, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası yayını, Ankara. Genel Jeoloji, Cilt I, Yerbilimlerine Giriş, Ketin, İ., 1977, İstanbul
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 1
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 0
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 3
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 0
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 0
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 0
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 0
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 0
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 0
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 3
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 5
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 4
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 4
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3