|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mali Tablolar Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 491 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.ÜNSAL MEMİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel mali tabloların tanımı ve önemi, bilançonun düzenlenmesiyle ilgili ilkeler, bilançonun biçimsel yapısı, bilanço şekilleri hakkında bilgi sahibi olur Mali analizde kullanılan temel ve ek mali tabloları sıralar Mali analizin önemini ve mali analizden kimlerin faydalandığını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı: Mali tablo kavramı ile türlerinin anlaşılması, Mali tabloların amacının ne olduğunun kavranması, Kimlerin mali tablolara ihtiyaç duyduğunun anlaşılması, Mali tabloların hangi özelliklere sahip olması gerektiğinin kavranması, Mali tabloların düzenlenmesinde esas alınacak genel kabul görmüş temel muhasebe ilkelerinin neler olduğunun kavranması, Temel mali tablolardan bilançonun yapısı ve öneminin anlaşılması, Bilançonun düzenlenmesiyle ilgili ilkelerin neler olduğunun kavranması, Bilançonun biçimsel yapısı ile farklı biçimsel sunumlarının anlaşılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, finansal tabloların amaçlarını ve Yatay ve Dikey Analiz, Trend Analiz ve Oran Analizi gibi temel analiz tekniklerini açıklar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mali Tablolarla İlgili Genel Bilgiler ve Temel Finansal Tablo- Bilanço |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
2 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Dönen Varlıklar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
3 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Duran Varlıklar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
4 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Yabancı Kaynaklar (Borçlar) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
5 |
Bilançonun İçerik Yönünden İncelenmesi - Öz Kaynaklar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
6 |
Gelir Tablosunun İçerik Yönünden İncelenmesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
7 |
Mali Tabloların Analiz Teknikleri ve Karşılaştırmalı Tablolar Analizi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı ölçme ve değerlendirme |
|
9 |
Karşılaştırmalı Tablolar Analizi Örnek Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
10 |
Yüzde Yöntemiyle Analiz (Dikey Analiz) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
11 |
Eğilim Yüzdeleri Analizi (Trend Analizi) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
12 |
Oran Yöntemiyle Analiz Tekniği (Rasyo Analizi) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
13 |
Oran Yöntemiyle Analiz (Faaliyet Oranları) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
14 |
Oran Yöntemiyle Analiz (Karlılık Durumunun Analizinde Kullanılan Oranlar) |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
15 |
Ders Kapsamının Toplu Değerlendirilmesi (Dönem Özeti) ve Örnek Soru Çözümü |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, Tartışma, Örnek Soru Çözümü
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı ölçme ve değerlendirme
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, Prof. Dr. Nalan Akdoğan, Prof. Dr. Nejat Tenker
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Mali Tablolar Analizi, Dr. Öztin Akgüç
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
3 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
3 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
3 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
5 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
3 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|