|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gelişme Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlar Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavrar Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlar Ekonomik büyüme kuramlarının anlitik çerçevesinin anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin, gelişme kavramının anlamının, gelişmenin ekonomik ölçütlerinin, ekonomik büyüme kuramlarını ve bu kuramlara ilişkin son gelişmelerin öğrencilerden tarafından tam olarak algılanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlaşılması Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavranması Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlaşılması Ekonomik büyüme kuramlarının anlitik çerçevesinin anlaşılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
class |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
EKONOMİ POLİTİĞİN GELİŞİM EVRELERİ: TARIM DEVRİMİ VE TİCARİ KAPİTALİZM |
okuma |
Düz anlatım |
|
2 |
EKONOMİ POLİTİĞİN GELİŞİM EVRELERİ: SANAYİ DEVRİMİ VE BİLİŞİM DEVRİMİ |
okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
EKONOMİ POLİTİĞİN ENTELEKTÜEL TEMELLERİ: MİTOLOJİ VE FELSEFE |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
4 |
BİLİM FELSEFESİ VE İKTİSAT METODOLOJİSİ ALANINDAKİ GELİŞMELER |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
5 |
GELİŞME KAVRAMI VE KURAMLARI |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
6 |
GELİŞMENİN SOSYAL VE POLİTİK ÖLÇÜTLERİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
7 |
GELİŞMENİN EKONOMİK ÖLÇÜTLERİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
8 |
arasınav |
|
|
|
9 |
EKONOMİK BÜYÜME KURAMLARININ ANALİTİK TEMELLERİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
10 |
KLASİK BÜYÜME KURAMLARI: ADAM SMİTH, RİCARDO-MALTHUS VE MARX |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
11 |
KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE HARROD-DOMAR BÜYÜME MODELİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
12 |
NEOKLASİK BÜYÜME KURAMI: SOLOW-SWAN MODELİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
13 |
İÇSEL BÜYÜME KURAMLARI: AK VE BEŞERİ SERMAYE MODELLERİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
14 |
İÇSEL BÜYÜME KURAMLARI: AR-GE MODELLERİ |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
15 |
EKONOMİK BÜYÜME LİTERATÜRÜNDEKİ SON GELİŞMELER |
okuma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
16/17 |
yarıyılsonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Enver Alper Güvel (2008) Politika, Kültür ve Kalkınma. Nobel Yayınları, Adana.
İlker Parasız. Modern Büyüme Teorileri.
Enver Alper Güvel (1998) Politik İktisat ve Akıl,Alfa Yayınları, İstanbul.
Enver Alper Güvel(2011),Karahan Kitabevi, Adana, Ekonomik Büyüme Kuramları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
4 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
5 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
5 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
4 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
4 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
4 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
3 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
0 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|