Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Gelişme Ekonomisi

Dersin Kodu : EC 401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlar
Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavrar
Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlar
Ekonomik büyüme kuramlarının anlitik çerçevesinin anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin, gelişme kavramının anlamının, gelişmenin ekonomik ölçütlerinin, ekonomik büyüme kuramlarını ve bu kuramlara ilişkin son gelişmelerin öğrencilerden tarafından tam olarak algılanması

Dersin İçeriği : Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlaşılması Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavranması Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlaşılması Ekonomik büyüme kuramlarının anlitik çerçevesinin anlaşılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : class


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 EKONOMİ POLİTİĞİN GELİŞİM EVRELERİ: TARIM DEVRİMİ VE TİCARİ KAPİTALİZM okuma Düz anlatım
2 EKONOMİ POLİTİĞİN GELİŞİM EVRELERİ: SANAYİ DEVRİMİ VE BİLİŞİM DEVRİMİ okuma Düz anlatım
3 EKONOMİ POLİTİĞİN ENTELEKTÜEL TEMELLERİ: MİTOLOJİ VE FELSEFE okuma Düz anlatım, problem çözme
4 BİLİM FELSEFESİ VE İKTİSAT METODOLOJİSİ ALANINDAKİ GELİŞMELER okuma Düz anlatım, problem çözme
5 GELİŞME KAVRAMI VE KURAMLARI okuma Düz anlatım, problem çözme
6 GELİŞMENİN SOSYAL VE POLİTİK ÖLÇÜTLERİ okuma Düz anlatım, problem çözme
7 GELİŞMENİN EKONOMİK ÖLÇÜTLERİ okuma Düz anlatım, problem çözme
8 arasınav
9 EKONOMİK BÜYÜME KURAMLARININ ANALİTİK TEMELLERİ okuma Düz anlatım, problem çözme
10 KLASİK BÜYÜME KURAMLARI: ADAM SMİTH, RİCARDO-MALTHUS VE MARX okuma Düz anlatım, problem çözme
11 KEYNESYEN MAKROİKTİSAT VE HARROD-DOMAR BÜYÜME MODELİ okuma Düz anlatım, problem çözme
12 NEOKLASİK BÜYÜME KURAMI: SOLOW-SWAN MODELİ okuma Düz anlatım, problem çözme
13 İÇSEL BÜYÜME KURAMLARI: AK VE BEŞERİ SERMAYE MODELLERİ okuma Düz anlatım, problem çözme
14 İÇSEL BÜYÜME KURAMLARI: AR-GE MODELLERİ okuma Düz anlatım, problem çözme
15 EKONOMİK BÜYÜME LİTERATÜRÜNDEKİ SON GELİŞMELER okuma Düz anlatım, problem çözme
16/17 yarıyılsonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Enver Alper Güvel (2008) Politika, Kültür ve Kalkınma. Nobel Yayınları, Adana. İlker Parasız. Modern Büyüme Teorileri. Enver Alper Güvel (1998) Politik İktisat ve Akıl,Alfa Yayınları, İstanbul.
 Enver Alper Güvel(2011),Karahan Kitabevi, Adana, Ekonomik Büyüme Kuramları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 4
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 3
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 5
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 5
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 4
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 5
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 4
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 4
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 4
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 1
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 4
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 3
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 0
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 4
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 4
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5